شناسهٔ خبر: 25686114 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

رویترز: ایران در یک صورت می‌تواند مقابل اسپانیا یا پرتغال شگفتی‌ساز شود

خبرگزاری رویترز شاگردان کارلوس کی‌روش را جزو تیم‌هایی می‌داند که پتانسیل شگفتی‌آفرینی در مرحله گروهی جام جهانی را دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری رویترز انگلیس در گزارشی به بررسی وضعیت و شانس صعود تیم ملی ایران در گروه دوم جام جهانی برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی این رقابت ها پرداخته است.

رویترز گزارش خود را با اشاره به ادوار قبلی حضور تیم ملی ایران در جام جهانی و اولین صعود متوالی اش به این رقابت ها اشاره کرده و هدف آن را محقق کردن اولین صعودش به مرحله حذفی این رقابت ها دانسته است.

این پایگاه خبری به معرفی دستاورد کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی ایران پرداخته و درباره او نوشته است: سرمربی سابق رئال مادرید و تیم ملی پرتغال، بعد از رساندن ایران به جام جهانی 2014 حالا برای دومین بار دارد این تیم را به جام جهانی می برد. این پرتغالی نتیجه گرا که ماه آوریل سال 2011 هدایت تیم ملی ایران را برعهده گرفت، با تمرکز روی نظم دفاعی و در اختیار داشتن تعدادی از بهترین استعدادهای هجومی قاره آسیا، توانسته ایران را به تیم اول آسیا تبدیل کند.

رویترز سپس به مهر های کلیدی تیم ملی ایران اشاره و از سردار آزمون، علیرضا جهانبخش و سعید عزت اللهی به عنوان ستاره های این تیم یاد کرده است.

این خبرگزاری می نویسد: سردار آزمون؛ او که به جانشین بلامنازع اسطوره فوتبال ایران علی دایی شناخته می شود با 23 سال سن، از زمانی که برای اردوی تیم ملی ایران برای حضور در مرحله نهایی جام ملت های آسیا در سال 2015 دعوت شد، توانسته خودش را به مهاجم نوک اصلی ایران تبدیل کند. به همان اندازه که در حملات هوایی راحت است، آزمون روی زمین هم مسلط کار می کند و همین قابلیت ها از مهاجم روبین کازان به عنوان یک تهدید همیشگی برای باز کردن دروازه رقبا ساخته است.
علیرضا جهانبخش؛ این بال هیجان انگیز بعد از سپری کردن فصلی تحسین برانگیز در لیگ دسته اول هلند که بهترین گلزن و بهترین بازیکن تیم آزد آلکمار شد، دومین حضورش در جام جهانی را تجربه می کند. با سرعت و تکنیکی بالا، جهانبخش می تواند در هر کدام از جناح میدان یا پشت سر مهاجم تیم بازی کند.
سعید عزت اللهی؛ او پستی را اداره می کند که پیش از او بازیکنانی همچون کریم باقری و جواد نکونام در اختیار داشتند، پستی که زمینه ساز حرکات هجومی ایران از مرکز میدان است. عملکرد خوب این بازیکن 21 ساله جلوی خط دفاعی ایران، سهم بسزایی در روند تحسین برانگیز تیم ملی کشورش در سه سال اخیر داشته است.

رویترز در بخش پایانی گزارش خود در خصوص وضعیت ایران و مسیر صعود این تیم توضیح داده و نوشته است: کی روش به طور منظم درباره مشکلاتی که در روند آماده سازی تیمش برای جام جهانی داشته، شکایت کرده به خصوص در مورد آن دسته از بازیکنانی که در لیگ ایران شاغل هستند اما ایران از زمان صعودش به جام جهانی چند نتیجه قابل قبول گرفته است. یک تساوی با روسیه میزبان در کازان که با پیروزی برابر تیم های ونزوئلا، سیرالئون و الجزایر و البته یک شکست با اختلاف کم دنبال شد.

پروسه صعود ایران به جام جهانی 2018 بخش بعدی گزارش رویترز است و این خبرگزاری انگلیسی در پایان به شانس صعود این تیم به مرحله بعدی جام جهانی پرداخته است.

رویترز درباره چشم انداز وضعیت ایران در گروهش در جام جهانی نوشته است: در گروهی چالش برانگیز با حضور مراکش، اسپانیا و پرتغال، ایرانی ها به دنبال آن هستند که از اولین بازی شان مقابل مراکش 3 امتیاز بگیرند تا مطمئن شوند که شانس شان برای صعود به مرحله یک هشتم نهایی تا آخرین بازی مرحله گروهی مقابل پرتغال زنده می ماند. با انجام تمرینات مناسب و افزایش سطح تجربه اش، ایران می تواند مقابل هر کدام از تیم های ملی اسپانیا و پرتغال شگفتی ساز شود اگر به آن پیروزی روحیه بخشی که مقابل مراکش نیاز دارد برسد.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما