شناسهٔ خبر: 25686113 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

سعیدی در نطق میان دستور مطرح کرد:

رفع مشکلات جوانان به جراحی نیاز دارد/ تکیه به توان داخلی راه برون رفت از ورطه اقتصادی

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی گفت: باید مشکل جوانان را مورد جراحی قرار داد چراکه درمان اثری ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، زهرا سعیدی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، یکم خرداد ماه) در نطق میان دستور با بیان اینکه در حوادث اخیر چهره منحوس آمریکا و ایادی مکر و نیرنگ روزبه روز واضح تر می‌شود، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران با تمام نقص های اجرایی و شکلی باید این مهم را دریابد که تکیه برتوان داخلی و پتانسیل های داخل کشور راهگشای مسائل و مشکلات داخلی و اقتصادی است.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: تنها راه برون رفت از ورطه اقتصادی و سیاسی پس از توکل به خدا، اطاعت از ولی فقیه زمان، وحدت و یکپارچگی حول محور ولایت، تکیه به توان داخلی، اعتماد به جوانان در عرصه های مدیریتی و اجرایی، ارتقا توان موشکی دفاعی و ایستادگی تمام قد در مقابل دشنان است تا به فرموده امام راحل پرچم اسلام ناب محمدی را در سرتا سر جهان به احتزار درآوریم.

وی بیان کرد: زمانی که دولت یازدهم فعالیت خود را شروع کرد با مشکلاتی مواجه بود امروزه نیز مشکلاتی وجود دارد؛اگرچه نمی توان انتظار داشت دولت در یک دوره 4 ساله تمام مشکلات را حل کند اما اولیت بندی مسائل و رسیدگی به مشکلات حاد و فوری انتظاری منطقی از طرف ملت ایران است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: دولت دوازدهم در حالی کار خود را شروع کرد که مدیریت اجرایی کشور طی 4 سال گذشته در اختیار خودش بود و دیگر نمی توانست ادعا کند که ویرانه پذیرفته است.

وی ادامه داد: از  رئیس جمهور محترم  می خواهم اولویت کار خود را جوانان این مرز و بوم و ایجاد نشاط اسلامی برای جوانان قرار دهد که این امر محقق نمی شود مگر با ایجاد اشتغال، تکیه بر اقتصاد مقاومتی، حمایت از تولید داخلی و برخورد جدی با قاچاق کالا و مواد مخدر؛ در حالی که جوانان دهه شصت درحال رسیدن به سن پیری هستند باید مشکل جوانان را مورد جراحی قرار داد چراکه درمان اثری ندارد.

وی با اشاره به مشکلات جوانان، گفت: برنامه ریزی فایده ای ندارد باید با برنامه های کوتاه مدت اشتغال ایجاد شود؛ درحال حاضر تمام مسائل را به برجام ربط می دهند کشور به قدری توان داخلی دارد که می تواند نیازهای داخلی را برطرف کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به ماده 30 برنامه ششم توسعه ، گفت: این قانون درخصوص برقراری عدالت در نظام پرداخت و رفع تبعیض و متناسب سازی دریافت ها و برخورداری از امکانات یکسان شاغلان و مستمری بگیران کشوری، لشکری در سنوات مختلف است متاسفانه در بسیاری از دستکاه ها به ویژه در وزارت نفت برخی کارکنان قراردای و برخی دیگر استخدامی هستند.

سعیدی بیان کرد: از تمام دستگاه های مربوط به تعیین تکلیف صندوق ذخیره فرهنگیان می خواهم تاهر که در بیت المال خیانت کرده توسط رسانه ها معرفی شوند و مسئولان پاک دست نظام به ادامه فعالیت خود بپردازند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی با تشکر از نیروی انتظامی و شواری تامین شهرستان مبارکه، افزود: کشف بیش از 300 دردصدی مواد مخدر در این شهرستان اقدامی بسیار بزرگ بود؛ زاینده رود به مردم استان اصفهان و ایران برگردانید./

پایان پیام

 

نظر شما