شناسهٔ خبر: 25686105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بنیاد ملی نخبگان | لینک خبر

با تأکید بر لزوم تصمیم‌سازی یکپارچه/

نشست کارگروه تخصصی گیاهان‌دارویی گلستان برگزار شد

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ در ادامۀ برگزاری نشست‌های کارگاه‌های تخصصی، سومین جلسه کارگروه تخصصی گیاهان‌دارویی بنیاد نخبگان استان گلستان برگزار شد.

در این نشست، ابوالقاسم خزاعیان؛ رئیس بنیاد نخبگان استان گلستان، ضمن اشاره به نتایج نشست تخصصی «معرفی ظرفیت‌های گیاهان دارویی استان گلستان»، بر برگزاری نشست‌هایی با محورهای تخصصی‌تر و موضوعات اجرایی و عملیاتی تأکید کرد.

وی با بیان اینکه اقدام هماهنگ کلیه فعالان خصوصی و دولتی برای توسعه بهتر بخش گیاهان دارویی ضروری است، افزود: با توجه به جایگاه ویژه بنیاد نخبگان در استان و نقش فراسازمانی آن، تشکیل کارگروه تخصصی گیاهان‌دارویی در بنیاد نخبگان، امکان ایجاد یک مرکز تصمیم‌سازی یکپارچه در استان را فراهم می‌کند.

خزاعیان ادامه داد: می‌توان از ظرفیت کارگروه تشکیل شده در بنیاد نخبگان استان، جهت ایجاد هماهنگی بین سایر کارگروه‌های فعال در زمینه گیاهان دارویی استفاده کرد.

رئیس بنیاد نخبگان گلستان تصریح کرد: با توجه به مشخص‌شدن گونه‌های تخصصی گیاهان‌دارویی در استان، بهتر است فعالیت‌های این کارگروه به چند گونه تخصصی استان متمرکز شود تا به تصمیم‌سازی در ارتباط با تعیین زنجیره ارزش این گیاهان کمک کند.

در ادامه این جلسه اعضاء و مدعوین به ارائه نقطه نظرات خود پرداختند و پیشنهادات اولیه ارایه شده را مورد نقد و بررسی قرار دادند. راه‌اندازی پایانه‌های فروش با کمک بخش‌های خصوصی و دولتی؛ تمرکز بر مباحث کیفی و صادرات از بدو تولید؛ پیشنهاد فعالیت کارگروه ذیل شورای برنامه‌ریزی استان؛ برگزاری کارگاه‌های آموزشی ترویجی پیرامون تولید، فرآوری و عرضه سه گونه منتخب؛ توجه به پتانسیل‌های گردشگری؛ پیشنهاد اصلاح صدور مجوز تأسیس عطاری‌ها و مراکز فروش گیاهان‌دارویی از جمله پیشنهادات مطرح شده در این جلسه بود.

لازم به ذکر است؛ تمرکز فعالیت‌های کارگروه گیاهان‌دارویی بر سه گونه منتخب استان، برگزاری نشست تخصصی در نیمه دوم تابستان سال جاری و تدوین برنامه‌های راهبردی کارگروه در سال 97، از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

نظر شما