شناسهٔ خبر: 25685986 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

سه روز عزای عمومی در آذربایجان غربی اعلام شد

به گزارش ایرنا و بر اساس این اطلاعیه روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در سطح استان عزای عمومی اعلام شده و همزمان با تشییع پیکر ایشان در روز

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا و بر اساس این اطلاعیه روزهای سه شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری در سطح استان عزای عمومی اعلام شده و همزمان با تشییع پیکر ایشان در روز چهارشنبه، 2 خرداد ماه جاری تمامی دستگاه دولتی ارومیه به جز مدارس، دانشگاه ها و بانک ها تعطیل اعلام شده است.
در بخش دیگری از اطلاعیه آمده است: حجت الاسلام حسنی در طول عمر پر برکت خویش نقش بی بدیلی در مبارزات انقلابی منطقه داشته و فداکاری های ایشان از حافظه تاریخی مردم غیور استان فراموش نخواهد شد.
به گزارش ایرنا، مرحوم حجت الاسلام غلامرضا حسنی که شامگاه دوشنبه در 91 سالگی دار فانی را در بیمارستان امام رضا (ع) ارومیه وداع گفت، نماد غیرت، شجاعت و ولایتمداری ملت شریف آذربایجان است.
این روحانی نستوه صحنه های به یاد ماندنی در تاریخ آذربایجان خلق کرده است و تا چندی پیش نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بود.
وی در اوایل انقلاب با بسیج مردم علیه تجزیه طلبان در برابر همه‏ آنان ایستاد و به همین سبب مورد کینه دشمن واقع شد؛ حجت الاسلام حسنی چند بار نیز ترور شد اما از همه‏ آنها جان سالم بدر برد.
به گزارش ایرنا ارومیه نخستین شهر کشور بود که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با هدایت مرحوم حجت اسلام حسنی جرقه مبارزه مسلحانه در آن زده شد و واقعه مسجد اعظم ارومیه در دوم بهمن 1357 به وقوع پیوست.
3072/3214
انتهای پیام

نظر شما