شناسهٔ خبر: 25685913 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

تظاهرات مردم سوریه به انتقال سفارت آمریکا به قدس

مردم دمشق پایتخت سوریه امروز (سه شنبه) با تجمع در میدان 'شهبندر' این شهر، انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به قدس را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / معاون دبیرکل 'جبهه مردمی آزادیبخش فلسطین فرماندهی کل' در این اجتماع در سخنانی تاکید کرد که ملت فلسطین مخالف تصمیمات آمریکا در خصوص انتقال سفارت این کشور به بیت المقدس است.

'طلال ناجی' گفت: تصمیمات آمریکا سرنوشتی جز شکست به همراه نخواهند داشت و پیروزی های تحقق یافته توسط ارتش سوریه نویدبخش پیروزی برای ملت فلسطین است.
مدیر بخش سیاسی سازمان آزادیبخش فلسطین نیز با اشاره به خدمات ارائه شده از سوی سوریه به فلسطینیان، گفت که این کشور تمامی امکانات خود را در اختیار فلسطینیان قرار داده تا آنها برای تحقق آرمان خود به مبارزه شان ادامه دهند.
'انور عبدالهادی' بر اتحاد بین ملت فلسطین و مردم سوریه در برابر جنایت های رژیم صهیونیستی در منطقه تاکید کرد.
'بروین ابراهیم' دبیرکل 'حزب جوانان و سازندگی فلسطین' نیز در این تجمع گفت: مبارزه تا بازگشت ملت فلسطین و برپایی کشور مستقل خود به پایتختی بیت المقدس ادامه خواهد یافت.
کنگره ایالات متحده در سال 1995، طی قطعنامه ای انتقال سفارتخانه این کشور به بیت المقدس را تصویب کرد.
این قانون به روسای جمهوری آمریکا این اختیار را می داد که در صورت صلاحدید انتقال سفارتخانه را برای 6 ماه به حالت تعلیق درآورد.
'دونالد ترامپ' که به رسمیت شناختن بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی و انتقال سفارتخانه آمریکا به این شهر در قالب یک حرکت نمادین، از شعارهای مهم وی در کارزار انتخابی بود، در 15 آذر 96 بیت المقدس را به عنوان پایتخت این رژیم به رسمیت شناخت.
همزمان با اجرایی شدن دستور ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر انتقال سفارت آن کشور از تل آویو به قدس، فلسطینیان پس از گذشت یک ماه و نیم از تظاهرات خود با نام 'راهپیمایی بازگشت' که از 10 فروردین ماه 97 برگزار شده است، همچنان اعتراضاتشان را با قوت بیشتری ادامه داده اند.
این اقدام ترامپ موجی از اعتراضات گسترده در جهان اسلام، کشورهای عربی ، کرانه باختری و نوار غزه را به همراه داشت و با مخالفت سران سایر کشورهای جهان مواجه شد.  / ایرنا

نظر شما