شناسهٔ خبر: 25685508 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

پای «پول» در میان است؟

سازمان لیگ فوتبال ایران در دنیا بی‌نظیر است/ قرعه‌کشیِ لالایی!

کمیته مسابقات سازمان لیگ زمان قرعه کشی هجدهمین دوره رقابت های لیگ برتر را مثل فصل گذشته پایان شب اعلام کرده تا این مراسم حکم لالایی برای خواب مردم را داشته باشد!

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان لیگ برتر در خبری که امروز بر روی خروجی سایت خود قرارداد اعلام کرد: « قرعه کشی  هجدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال ‏روز پنجشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۳۰ برگزار می شود.»

نکته جالب توجه در این خبر ساعت برگزاری قرعه کشی است. ساعتی که قرار است مراسم آغاز شود اما اینکه چه زمانی به پایان برسد مشخص نیست. فصل گذشته مراسم قرعه‌کشی در شرایطی به پایان رسید که بسیاری از اهالی فوتبال، مردم و حتی مهمانان حاضر در مراسم خواب بودند! چرا که این مراسم با چند ساعت تاخیر آغاز شد و بخش های پایانی آن در حالی انجام شد که نیمه های شب هم رد شده بود و به سحر نزدیک می شدیم!

قرعه کشی فصل گذشته قرار بود از ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه آغاز شود اما با چند ساعت تاخیر آغاز شد و نیمه های شب هم به پایان رسید. حالا این فصل قرار است ساعات پایانی شب آغاز شود و اگر تاخیر فصل گذشته را هم در نظر بگیریم به نظر می رسد ساعت ۲۴ مراسم رسما آغاز خواهد شد و احتمالا تا سحر هم ادامه خواهد داشت!

بعد از مراسم قرعه کشی فصل گذشته رسانه ها انتقاد زیادی به سازمان لیگ وارد کردند که چرا قرعه کشی را در ساعاتی به پایان رسانده که مردم خواب بودند! برخی مسئولان در توجیه این مسئله عنوان کردند که تلویزیون زمان خالی نداشت! البته این برای اولین بار نیست که سازمان لیگ برنامه هایش را با تلویزیون هماهنگ می کند! 

قبل از این هم برنامه ها و مسابقات زیادی در ساعات نامناسب برگزار شد که مشخص بود هماهنگی کامل با تلویزیون دلیل اتخاذ این تصمیم بوده است. این بار هم به نظر می رسد در کنار هماهنگی کامل سازمان لیگ با تلویزیون، بازهم بحث پول و درآمدزایی در میان است. 

سازمان لیگ چند فصلی است که درآمدزایی و «پول» درآوردن را در مراسم های اینچنینی اش بر سایر مسائل اولویت داده است. بررسی ساعت برگزاری مراسم قرعه کشی لیگ ها و رویدادهای معتبر فوتبال دنیا نشان می دهد سازمان لیگ ایران در دنیا بی نظیر است و به دنبال اهداف دیگری غیر از کیفیت بالای مراسم است. 

در بررسی مراسم قرعه کشی لیگ ها و رویدادهای مختلف فوتبال دنیا که مربوط به فصل ۲۰۱۷ -۲۰۱۸ است، ساعات زیر به دست آمد:

* لیگ برتر انگلیس - ساعت مراسم: ۱۲:۳۰ به وقت محلی
* لالیگای اسپانیا - ساعت مراسم : ۱۳ به وقت محلی
* جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه - ساعت مراسم: ۱۸ به وقت محلی
* نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا - ساعت مراسم: ۱۳ به وقت محلی
* بوندس لیگای آلمان - ساعت مراسم: ۱۸:۳۰ به وقت محلی

بررسی ساعت برگزاری مراسم قرعه کشی سایر لیگ های معتبر اروپایی و قاره های دیگر هم نشان می دهد سازمان لیگ ایران در دنیا بی نظیر است. مراسمی که ساعت ۲۲:۳۰ آغاز شود قطعا با سوابقی که از مراسم های ایرانی وجود دارد و تاخیری که شامل حالش خواهد شد تا سحر ادامه خواهد داشت و با توجه به همزمانی با ماه  مبارک رمضان حاضران می‌توانند سحری را میل کنند و سپس به خانه هایشان بروند. 

مردم هم که ساعتی قبل از پایان مراسم به خواب رفته اند و شاید هم از این برنامه به عنوان لالایی خواب شان استفاده کنند تا آرامتر بخوابند. چیزی که برای این مراسم در نظر گرفته نمی شود، آسایش اهالی فوتبال.

نظر شما