شناسهٔ خبر: 25685273 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

همزمان با ماه مبارک رمضان؛

32 بازرس بر بهداشت موادغذایی منطقه سیستان نظارت دارند

زاهدان - ایرنا - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: طرح نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان با حضور 32 بازرس و کارشناس بهداشت محیط این دانشگاه در قالب 16 تیم در منطقه سیستان درحال اجراست.

صاحب‌خبر -

دکتر جواد اکبری زاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح از 22 اردیبهشت آغاز و تا 26 خرداد ماه ادامه دارد.
وی افزود: بازرسان این دانشگاه از هشت صبح تا 20 شب هر روز و در روزهای تعطیل از 14 تا 24 از اماکن عمومی و مراکز تهیه، توزیع و عرضه مواد غذایی به ویژه مراکز تهیه زولبیا و بامیه، حلیم و غیره بازدید می کنند.
وی ادامه داد: در این بازرسی ها در صورت مشاهده هر گونه تخلف بهداشتی طبق قانون با متخلفان برخورد می شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه و تولید مواد غذایی مراتب را از طریق سامانه گویای 190 با کارشناسان بهداشتی اطلاع دهند تا در اسرع وقت مورد بررسی قرار گیرد.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7316**3213

نظر شما