شناسهٔ خبر: 25685058 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

تولید ۱۲.۴ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه آبادان

صاحب‌خبر -
به گزارش جهان نيوز، پالایشگاه نفت آبادان به عنوان بزرگترین پالایشگاه نفت کشور محسوب می‌شود که با گذشت بیش از ۱۰۰ سال از تاسیس آن همچنان پر قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.
 
این پالایشگاه ۳ منطقه پالایشی، یک واحد تولید برق و بخار، یک آزمایشگاه مرکزی را شامل می‌شود که در کنار این موارد این عوامل به یک بندر مهم صادراتی فرآورده‌های نفتی تبدیل شده که ۸ اسکلـه و ۷۲ مخـزنـگاه مـواد نفتی و دستگـاه‌هـای بارگیری و مخلوط کننده‌های نفتی و وسایل بارگیری دریـایی، وسـایـل کنتـرل و آزمایشـگاه، قـادر است نفت‌کش‌هایی با ظرفیت ۸۰ هزار تن را در خود جای میدهد.
 
بنزین، شیرین‌سازی گاز‌های ترش، گاز مایع، صفیه گاز مایع، واحد تصفیه گاز ترش، قیرسازی و ... تعدادی از محصولات تولیدی پالایشگاه آبادان به حساب می‌آید.
 
بنا بر آمار منتشره ظرفیت پالایش نفت خام این پالایشگاه حدود ۵۷.۷ میلیون لیتر بوده که از این میزان حدود ۵۷.۵ میلیون لیتر فرآورده تولید می‌شود.
 
به تازگی ۲ واحد پالایشگاهی که به مدت ۴ سال از مدار تولید خارج بود با تعمیرات صورت گرفته به مجددا به مدار تولید بازگشته که سبب آن شده تولید بنزین از میزان ۱۰ میلیون لیتر به ۱۲.۴ میلیون لیتر برسد.
 
اسفندیار دائم‌الذکر مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت پالایش نفت آبادان با اعلام تحقق ۹۹ درصدی از برنامه‌های سال ۹۶، نوید تولید بنزین با استاندارد یورو ۴ را تا پایان سال داد.
 
همچنین بر اساس اخبار منتشره به‌زودی واحد‌های قدیمی این پالایشگاه جمع‌آوری می‌شود و به موزه صنعت نفت ایران تحویل می‌دهیم و پس از آن پالایشگاه آبادان را در قالب یک پالایشگاه مدرن به کار خود ادامه خواهد داد.

منبع:میزان

نظر شما