شناسهٔ خبر: 25685005 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مصری در صحن علنی مجلس:

باید محسن رضایی، ولایتی، سردار سلیمانی و سردار وحیدی را تحویل غرب بدهیم

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: با پیوستن به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم باید آقایان محسن رضایی، ولایتی، سردار قاسم سلیمانی و سردار وحیدی را تحویل غرب بدهیم.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری موج، در جریان جلسه علنی امروز سه شنبه 1 خرداد لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

عبدالرضا مصری نماینده کرمانشاه و عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در مخالفت با این لایحه گفت: این لایحه را به عنوان بحث ملی در نظر بگیرید. در چنین بزنگاه هایی است که در تاریخ مشخص می شود این مجلس چگونه مجلسی بوده است.

وی اظهارداشت: کمیسیون امنیت ملی که مسئولیت بررسی این لایحه را داشته است، در مورد آن نظری نداده که این امر جای ابهام دارد. این لایحه باید به کمیسیون بازگردد و کمیسیون نظر قاطع و روشن اعلام کند.

در ادامه علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اگر کمیسیون در موعد مقرر در خصوص لایحه ای اظهارنظر نکند و دولت درخواست بررسی لایحه را داشته باشد، هیئت رئیسه باید آن را در دستور کار مجلس قرار دهد.

صحن علنی مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر ارتباطات

بدون اراده آمریکا چنین کنوانسیونی ایجاد نمی شود

مصری گفت: خیال خامی است اگر بگوئیم در رابطه با کنوانسیونی که در حال بررسی آن هستیم، آمریکا نظری ندارد، بدون اراده آمریکا چنین کنوانسیونی ایجاد نمی شود.

نماینده کرمانشاه افزود: دوستان فکر می کنند این لایحه در مورد FATF است، در حالی که این کنوانسیون کاملاً در مورد تروریسم است. اگر فکر می کنید با پیوستن به این کنوانسیون تحریم ها از بین رفته و سوئیفت باز می شود، خیال خامی است. عضویت در این کنوانسیون هیچ دستاوردی برای ما ندارد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی تصریح کرد: این کنوانسیون در مورد مبارزه با تروریسم است اما این سوال مطرح می شود که آیا کشورهایی مانند آمریکا، انگلیس، فرانسه که به این کنوانسیون پیوسته اند تروریست هایی را که شهید بهشتی و شهید رجایی و باهنر را ترور کرده اند به ایران بازگردانده اند؟ این تروریست ها توسط این کشورها حمایت می شوند.

وی تاکید کرد: از نظر این کنوانسیون، سپاه پاسداران سازمان تروریستی است و ما باید افرادی مانند سردار رضایی، دکتر ولایتی، حاج قاسم سلیمانی و سردار وحیدی را به عنوان مصادیق تروریسم به غرب تحویل بدهیم. اگر می توانید پا روی آرمان های انقلاب بگذارید، این کنوانسیون را تصویب کنید.

مصری ادامه داد: امکانات گروه تروریستی داعش توسط عربستان و به دستور آمریکا تامین می شود. مگر آمریکا عضو این کنوانسیون نیست؟

نماینده کرمانشاه با اشاره به بندی از این کنوانسیون گفت: طبق این بند اعمال کیفری با ملاحظات سیاسی، فلسفی، قومی و نژادی قابل توجیه نیست. به عبارت دیگر، تمام ارزش های ما در این کنوانسیون بی ارزش است. یعنی مقابله با استکبار، عدالت خواهی، تعطیل.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی بیان کرد: بر اساس این تعریف، میرزاکوچک خان جنگلی، ستارخان و باقرخان، رئیسعلی دلواری همه تروریست هستند و به تروریست ها کمک کرده اند. آیا ملت ایران می پذیرد ستارخان به عنوان تروریست تعریف شود؟ اگر زمانی کشوری به ما حمله کرد و مردم دفاع کنند، تروریست خواهند بود؟

وی تصریح کرد: مگر ما عضو برجام و عضو سازمان بین المللی انرژی اتمی نیستیم؟ با همین حربه قلب راکتور اراک را درآوردند و اورانیوم های غنی شده را از ایران خارج کردند. این در حالی است که رژیم کودک کش اسرائیل تا دندان مسلح است.

مصری ادامه داد: برادران فراکسیون ولایی، امید و مستقلان، این موضوع مربوط به امنیت ملی کشور است. نمی گویم این لایحه را رد کنید، فرصت دهید تا در کمیسیون امنیت ملی بررسی شود. هرجا عجله کردید و جناحی عمل کردید، ضرر کردید.

نماینده کرمانشاه خطاب به موافقان این لایحه اظهارداشت: پشت تریبون بروید و تعهد بدهید که اگر به این لایحه ملحق شوید، تحریم های دلاری و بانکی ما برداشته می شود، من هم رای به تصویب می دهم.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی با اشاره به اظهارات روز گذشته وزیر امور خارجه آمریکا گفت: این فرد که رئیس جاسوس ها است، برای ایران شروط جدیدی را مطرح کرده است.

نظر شما