شناسهٔ خبر: 25684636 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

کشتار‌های غیربهداشتی از کوچه و خیابان‌ها باید جمع‌آوری شوند

معاون استاندار سیستان و بلوچستان گفت: فراهم آوردن شرایط عرضه گوشت بهداشتی و سالم به مردم و جمع‌آوری کشتار‌های غیربهداشتی از کوچه و خیابان از عمده وظایف مسئولان است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، باقر کرد معاون عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه بررسی وضعیت کشتارگاه‌های استان اظهار داشت: با توجه به مرزی بودن استان و شیوع بیماری‌های واگیر بین انسان و دام، فراهم آوردن شرایط عرضه گوشت سالم و بهداشتی به مردم و جمع‌آوری کشتار‌های غیربهداشتی از کوچه و خیابان از عمده وظایف مسئولان مربوطه در این بخش است.

باقر کرد افزود با اشاره به مباحث مطرح‌شده پیرامون طرح احداث کشتارگاه در شهرستان ایرانشهر گفت: وجود حداقل یک مرکز ذبح بهداشتی و ضابطه‌مند دام در هر یک از مناطق استان ضرورت دارد.

وی با تأکید بر راه‌اندازی اتاق پیش سرد در کشتارگاه‌های سنتی استان تصریح کرد: واحد‌هایی که پس از مهلت قانونی تعیین‌شده نسبت به راه‌اندازی اتاق پیش سرد اقدام نکنند، مجوز فعالیتشان لغو خواهد شد.

کرد خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی سیستم پیش‌سرد در کشتارگاه‌ها مخاطرات بسیاری از عوامل بیماری‌زا در گوشت قرمز به میزان بسیار چشم‌گیری کاهش می‌یابد و به علت کاهش دما و PH در اثر جمود نعشی، شرایطی ایجاد می‌شود که امکان رشد میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا در گوشت از بین می‌رود.

 در این جلسه کلیات طرح احداث کشتارگاه در شهرستان ایرانشهر منوط به اخذ مجوز‌ها و استعلامات قانونی مورد موافقت اعضاء قرار گرفت.

انتهای پیام/ع

جمع آوری کشتار‌های غیربهداشتی از سطح شهر

نظر شما