شناسهٔ خبر: 25683907 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده مجلس: عملکرد ورزش ایران ظرف 2 سال اخیر مثبت است

تهران - ایرنا - عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: ورزش ایران در تمامی رشته ها ظرف 2 سال اخیر عملکرد مثبت و قابل قبولی داشت و به اعتقاد من بهترین روزهای خود را نسبت به سالیان گذشته طی می کند.

صاحب‌خبر -

همایون یوسفی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا با اشاره به شرایط خوب ورزش ایران در حال حاضر گفت: ورزش کشورمان در طول 2 سال گذشته و با مدیریت خوب دست اندرکاران ذیربط بسیار موفق عمل کرده و عملکرد بی سابقه ای داشته است.
وی ادامه داد: چنانچه فوتبال ایران را به صورت دقیق طی سالیان گذشته بررسی کنید، هیچگاه پرسپولیس و استقلال را همزمان در اوج آمادگی نمی دیدیم اما این تیم ها در 2 سال گذشته در شرایط ایده آلی قرار دارند و این اتفاق به پیشرفت فوتبال کشورمان کمک زیادی کرده است.
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دولت و وزارت ورزش و جوانان توانستند به بهترین شکل این دو باشگاه را در مسیر پیشرفت مدیریت کنند و با قدم های جدی حتی مشکلات مالی آنها را تا حدود زیادی برطرف سازند.
نماینده مردم اهواز تصریح کرد: شاید برای اولین بار در تاریخ فوتبال ایران است که تیم های ملی ما در تمامی رده های سنی عملکرد موفق و چشمگیری داشته اند و قطعا تاثیرات آن را در سال های آینده بیشتر مشاهده خواهیم کرد.
یوسفی اظهار یادآور شد: یکی دیگر از اتفاقات بسیار خوب ما در خصوص فوتبال، تبدیل فدراسیون ایران به یک فدراسیون پنج ستاره است که این نیز اقدام بسیار خوبی بود.
** محرومیت پرسپولیس در حال بخشیده شدن است
نماینده مردم اهواز در ادامه سخنان خود به باشگاه پرسپولیس و مشکلات بین المللی آن اشاره کرد و گفت: باید از مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در خصوص حل مسائل مربوط به پرسپولیس و استقلال تشکر ویژه داشته باشم.
وی ادامه داد: به صورت دقیق اعلام می کنم وزیر ورزش با دخالت مستقیم باعث شد تا استقلال با مشکلات جدیدی در مسایل بین المللی روبرو نشود و تا آنجایی که می دانم مشکل محرومیت پرسپولیس در حال برطرف شدن است.
یوسفی خاطرنشان کرد: در رابطه با مشکلات پرسپولیس، در گذشته نیز اقدامات بسیار خوبی از سوی وزارت ورزش و این باشگاه در رابطه با پرونده باشگاه «ریزه اسپور» ترکیه صورت گرفت که شاید این برای نخستین بار بود که ما در دیپلماسی ورزشی موفق و نمره قبولی گرفتیم.
عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از مهم ترین اتفاقات ورزشی ایران صعود مقتدرانه به جام جهانی 2018 روسیه بود که انصافا نسبت به دوره های گذشته امکانات بهتری هم در اختیار کارلوس کی روش قرار گرفت و فکر می کنم او نیز رضایت بیشتری از شرایط دارد.
وی در رابطه با حضور کاروان ایران در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا نیز اظهار داشت: اینکه توانستیم بزرگترین کاروان ورزشی ایران پس از انقلاب را برای حضور در این مسابقات آماده کنیم اتفاق بسیار خوبی است و نسبت به نتایج این کاروان هم بسیار خوشبین هستم.
یوسفی در خصوص حل نشدن مشکل حق پخش فوتبال ایران هم سخن گفت و ادامه داد: همانطور که اطلاع دارید کارگروهی در مجلس برای حل این مشکل میان فدراسیون فوتبال و سازمان صدا و سیما ایجاد شده که امیدوارم تلاشهای مشترک آنها به نتیجه برسد.
وی اضافه کرد: اما اگر بخواهید نظر من را در این خصوص بدانید باید بگویم تا زمانی که ساختار اقتصادی در ورزش و جامعه ما اصلاح نشود این کار صورت نخواهد گرفت.
ورزشی **9118**1597

نظر شما