شناسهٔ خبر: 25683607 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امسال محقق می شود؛

ایجاد خانه باغ بانوان سالمند و بانک مهربانی در زنجان

خبرگزاری شبستان: رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی(خانه سالمندان زنجان) گفت: این موسسه ایجاد خانه باغ بانوان سالمند، نخستین کنسرت ویژه سالمندان و ایجاد بانک مهربانی را در دستور کار امسال خود قرار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، ابراهیم جمیلی، رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی(خانه سالمندان زنجان)امروز(اول خرداد) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی(خانه سالمندان زنجان) خدمات حمایتی و توانبخشی به سالمندان ارائه می کند.

 

وی با اشاره به سونامی سالمندی و چاق تر شدن هرم سالمندی خاطرنشان کرد: این موسسه با هدف توسعه اندیشه نیکوکاری و دعوت از مردم برای میزبانی از سالمندان تاسیس شد.

 

جمیلی با یادآوری اینکه این موسسه با دستگاه های دولتی و غیردولتی همکاری می کند، گفت: به منظور تبادل با آموزش و پرورش کانون پیش‌آهنگان مهربانی در زنجان راه اندازی شد.

 

این مقام مسوول در ادامه به اقدامات انجام شده در جهت ترویج روحیه کمک به سالمندان توسط دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: به همین منظورکلاس‌های نیم روزه در این مرکز برای دانش‌آموزان داوطلب برگزار می‌شود.

 

جمیلی موضوعات این کلاس ها راحول محور احترام و کمک به پدر و مادر، بزرگترها و سالمندان عنوان کرد و گفت: با همکاری اداره کل ورزش و جوانان و هیئت های ورزشی، ورزش همگانی برای پدربزرگ‌های هفت باغ مهربانی برگزار می شود.

 

رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی(خانه سالمندان زنجان) خاطرنشان کرد: این موسسه با هدف فراهم سازی زمینه شور و نشاط اجتماعی و ترویج روحیه شادی و انبساط خاطر در سالمندان و برنامه‌ریزی برای گذران مفید اوقات فراغت سالمندان تشکیل شده است.

 

به گفته وی، هفت باغ مهربانی در راستای خارج کردن سالمندان ازانزوای اجتماعی و مشارکت در فعالیت های اجتماعی هم برنامه ریزی هایی انجام داده است و سال گذشته جشن دستان مهربانی در هفته کرامت با همکاری مشترک شهرداری زنجان و هفت باغ مهربانی برگزار گردید.

 

جمیلی به نمایشگاه نقاشی پدربزرگ‌ها برای نخستین بار به همت شهرزاد اصولی از نقاشان مطرح ایران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: این موسسه ایجاد خانه باغ بانوان سالمند، نخستین کنسرت ویژه سالمندان و ایجاد بانک مهربانی را در دستور کار امسال خود دارد.

 

این مقام مسوول افزود: در حوزه آموزشی سالمندان نیز خدماتی چون آگاهی‌سازی در رابطه با بیماری‌های دوران سالمندی، دیابت و تغذیه مناسب، بهداشت فردی و روان، لزوم فعالیت فیزیکی در دوران سالمندی و خود مراقبتی به سالمندان آموزش و ارائه می‌شود.

 

رئیس هیأت مدیره مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی(خانه سالمندان زنجان) به برنامه های فرهنگی این موسسه شامل نقاشی و شعرخوانی، تماشای دسته جمعی برنامه‌های تلویزیونی، اجرای برنامه‌های مناسبتی مذهبی، کتابخوانی، نقالی و تعریف خاطرات سالمندان اشاره کرد و گفت: برگزاری جنگ‌های شادی، پیاده‌روی و نرمش و استفاده از ست‌های ورزشی ساخته شده و بازی با ادوات فکری نیز از دیگر برنامه‌های ورزشی تفریحی سالمندان در این مرکز است.

 

مؤسسه خیریه هفت باغ مهربانی زنجان به منظور توسعه اندیشه نیکوکاری و حضور آحاد مردم برای میزبانی از سالمندان به همت گروهی از تجار و بازرگانان و صاحبان صنایع و معادن در فروردین سال 1394 تاسیس شده است.

نظر شما