شناسهٔ خبر: 25683532 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

ادعای نخ نما شده ی احتکار خودرو به چه قیمت؟

رضا انصاری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شواری اسلامی در خصوص انتشار خبر احتکار 90 هزار خودرو توسط خودروسازان داخلی اعلام كرد كه مستنداتی دال بر احتکار 90 هزار خودرو از سوي مدعيان ارائه نشده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

طی روزهای اخیر یکی از نمایندگان شریف مجلس در اظهارنظری عجیب خبر از احتکار 90 هزار خودرو توسط ایران خودرو و سایپا داده بود که با واکنش های خودروسازان و برخی از کارشناسان و نمایندگان مجلس روبه رو شد.

به گزارش انتخاب،رضا انصاری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شواری اسلامی در خصوص انتشار خبر احتکار 90 هزار خودرو توسط خودروسازان داخلی اعلام كرد كه مستنداتی دال بر احتکار 90 هزار خودرو از سوي مدعيان ارائه نشده است.

با توجه به این سخن عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس مبنی بر عدم ارائه مستندات، به نظر می رسد برخی از نمایندگان بعضا" توقعاتی غیرمنطقی از خودروسازان دارند که در صورت اجابت نکردن خودروسازان، ممکن است با دامن زدن به برخی از اخبار نادرست، قصد برهم زدن آرامش در فضای کار و تولید در صنعت خودرو را داشته باشند که توصیه می شود نمایندگان محترم مجلس ( البته روي سخنم با جمع اندکی از نمایندگان است) همچنان به وظایف ذاتی خويش که نظارت بر عملکرد دستگاه های مجری قانون است، بپردازند و در طرح دیدگاه های خود مربوط به حوزه های تخصصی و مهم کشور دقت نظر بیشتري بخرج دهند و بر اساس اطلاعات دقیق دريافتي از مبادی قانونی و دستگاه های متولی، اظهارنظر کنند چرا که سخنان نمایندگان در بین مردم بازتاب فراگیر خواهد داشت و چنانچه سخنی خلاف واقع از سوی آنان طرح شود، از بين بردن و یا کمرنگ کردن اثرات منفی سخنان خلاف واقع نمایندگان کاری بس دشوار است و متاسفانه نماینده ای که سخن خلاف واقع و یا اظهارنظری غیردقیق را بیان می کند، کمتر پیش آمده که اقدام به شفاف سازی نمايد و بگويد كه ادعاهاي قبلي وي نادرست بوده و از مردم و دستگاهي كه به آن برچسب زده است عذرخواهي كند. این گونه اظهارنظرهای غیرواقعی تاثیر بسزایی بر تخریب چهره صنعت خودروسازي داخلی خواهد داشت و در سالي که به نام حمایت از کالای ایرانی نامگذاری شده زیبنده نیست که با طرح این موارد ذهن مردم مشوش شود و نه تنها اقدامی عملی جهت حمایت از محصول و یا کالای داخلی صورت نمي گیرد بلکه صنعت داخلی و کالای ایرانی به شدیدترین وجه ممکن مورد هجمه قرار مي گیرد و دلسردی را در بین مصرف کنندگان محصولات داخلی دامن خواهد زد.

از این رو از مسئولان و نمایندگان شریف ملت در مجلس انتظار داریم که به عنوان وکلای مردم و خدمتگزار ملت، همه تلاش خود را در جهت حمایت عملی از کالای ایرانی معطوف کنند.

نیک می دانیم که صنعت خودروسازی داخلی علی رغم پیشرفت در سال های اخیر با مشکلاتی دست و پنجه نرم می کند که عمده این مشکلات از خارج از صنعت خودرو تحميل شده است.

حال منطقی نیست که به جای حمایت از صنعت داخلی، چهره ی این صنعت در جامعه تخریب شده و مصرف کالای ایرانی در بین مردم با چالش رو به رو شود. از طرفي تولیدکنندگان داخلی هم باید با ارتقای کیفیت محصولات خود روندهای کاری را به شکلی مدیریت کنند تا با تولید محصولات باکیفیت رضایت مندی مردم از کالاهای ایرانی بیشتر افزایش یابد تا بهانه به دست افرادی نيافتد که حیات شان در گرو ورود کالاهای خارجی است.

به نظر نگارنده انتشار خبر نادرست احتکار 90 هزار خودرو توسط خودروسازان داخلی نه تنها مشکلي از این صنعت حل نکرده بلکه باعث تضعیف تولید داخلی است که باید در برهه حساس كنوني هوشیارتر از قبل باشیم تا ناآگاهانه خودمان در مسیر تخریب صنعت داخلی گام برنداریم.

امير عالي زاده

نظر شما