شناسهٔ خبر: 25682841 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

سربازی، پیشنهادات جذاب و عدم رضایت وینفرد شفر

گزارشی از وضعیت نقل و انتقالاتی استقلال / کار سخت افتخاری برای نگه داشتن ستاره‌ها

استقلال با دستیابی به عنوان قهرمانی جام حذفی از هم اکنون با وینفرد شفر به دنبال تقویت خود برای فصلی موفق در لیگ هجدهم است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا ، این روزها اکثر فوتبال دوستان در تب و تاب جام جهانی روسیه قرار دارند و بازیکنان خود را برای آماده سازی و حضور در این مسابقات آماده می‌کنند. تیم ملی فوتبال ایران هم چند وقتی است اردوها و بازی‌های دوستانه خود را آغاز کرده و روز گذشته هم برای برگزاری دیداری دوستانه مقابل ترکیه به استانبول سفر کرده است.

البته در این بین خیلی از بازیکنان که در لیست تیم ملی برای جام جهانی حضور ندارند باب مذاکره برای حضور در تیم‌های مورد علاقه خود برای فصل آینده را آغاز کردند.

باشگاه استقلال یکی از تیم‌هایی است که بی‌سروصدا وارد نقل و انتقالات شده و با بازیکنان مورد نیاز وینفرد شفر باب مذاکره را آغاز کرده است.

البته سرمربی آلمانی آبی‌ها در جشن قهرمانی این تیم که چندی پیش برگزار شد لیست بازیکنان مورد نیاز و خروجی خود را در پاکتی دربسته تحویل مدیرعامل تیم داد که پیدا کردن این نفرات از داخل پاکت زیاد سخت به نظر نمی‌رسد.

به نظر می‌رسد جابر انصاری، بهنام برزای، علی قربانی و پادووانی بازیکنانی باشند که در لیست فصل آینده شفر جایی نداشته باشند.

علی قربانی بازیکن مورد علاقه علیرضا منصوریان بود که از تیم نفت به این تیم پیوست اما زیاد نتوانست حضوری موفق در جمع آبی‌ها داشته باشد. او در اواسط فصل جاری در یکی از بازی‌ها یک موقعیت مسلم گلزنی را از دست داد و از آن پس مغضوب هواداران آبی شد.

به نظر می‌رسد نساجی مازندران مقصد بعدی این مهاجم بلندقامت استقلال باشد. جابر انصاری دیگر بازیکنی است که جدایی‌اش از استقلال حتمی به نظر می‌رسد بازیکنی که در اکثر بازی‌های این فصل به دلیل آسیب‌دیدگی دور از میادین بود و در خیلی از بازی‌ها نتوانست نظر مساعد کادر فنی را برای حضور در ترکیب اصلی جلب نماید. به احتمال فراوان انصاری بار دیگر به تبریز باز خواهد گشت تا فوتبال خود را در این تیم‌ها دنبال کند.

بهنام برزای دیگر بازیکنی است که شفر از وی رضایت ندارد؛ برزای که در نیم فصل با نظر مستقیم خود سرمربی استقلال بعد از نیم فصل خانه‌نشینی به این تیم بازگشت نتوانست شرایط خوب گذشته خود را تکرار کند. طبق آمار برزای جمعا سه بازی کامل برای استقلال انجام نداد و بیشتر در تمرینات حضور داشت و حتی در اکثر مواقع به لیست 18 نفره تیم هم راه پیدا نمی‌کرد.

لئوناردو پادووانی دیگر بازیکن استقلال است که به دلیل آسیب دیدگی از لیست آبی‌ها کنار گذاشته خواهد شد. البته شفر از این بازیکن رضایت دارد اما به دلیل آسیب‌دیدگی شدیدی که برای وی به وجود آمد قاعدتا نمی‌تواند فوتبال را ادامه دهد. حتی باشگاه استقلال به منظور قدردانی از این بازیکن شاید قرارداد وی را برای یک فصل دیگر تمدید کرده و شاید هم او را به کادر فنی اضافه کند.

البته بازیکنانی مثل تیام، فرشید اسماعیلی نیز بازیکنانی هستند که با استقلال قرارداد دارند اما بندی در قرارداد آنها وجود دارد که در صورت پرداخت مبلغی می‌توانند رضایت‌نامه خود را دریافت کنند. این روزها تیم از باشگاه الهلال عربستان و با پیشنهادی نجومی مواجه شده است و باشگاه استقلال برای نگهداشتن وی کار سختی در پیش دارد.

سرور جباروف، امید ابراهیمی و وریا غفوری بازیکنانی هستند که قراردادی با استقلال ندارند و باشگاه باید با آنها برای تمدید باب مذاکره را آغاز کند. البته مسئولان استقلال قول دادند که فصل آینده این بازیکنان در خدمت تیم باشند. البته باید دید با توجه به اتفاقاتی که برای وریا در تیم ملی افتاد و به دلیل تغییر پست در استقلال جام جهانی را از دست داد آیا این بازیکن باز هم حاضر به حضور دوباره در جمع آبی‌ها می‌شود یا خیر؟ ارشیا بابازاده و آرمن سهرابیان بازیکنانی هستند که از لیست زیر 23 سال خارج شده و با استقلال باید برای بستن قرارداد با آنها این بازیکنان را به لیست بزرگسال اضافه کنند البته سهرابیان قراردادش با این تیم به پایان رسیده و بر حضور دوباره باید با استقلالی‌ها مذاکره کند اما به نظر می‌رسد با حضور مهدی رحمتی و حسین حسینی بابازاده برای ادامه فوتبال از جمع آ‌بی‌ها جدا شود.

در این بین برخی بازیکنان استقلال همانند مجید حسینی با مشکل خدمت سربازی مواجه هستند که با حضور در دانشگاه به صورت مقطعی موفق به حل آن شده‌اند و باید دید برای فصل بعد چه شرایطی را دنبال خواهد کرد. امید نورافکن نیز خواهان حضور در فوتبال اروپا شده و از بلژیک به عنوان مقصد او یاد شده است.

به نظر می رسد تا پایان مسابقات جام جهانی تکلیف هیچ بازیکنی مشخص نشود و اکثر فوتبالیست‌ها منتظر می‌مانند تا این رویداد مهم تمام شود و سپس تکلیف خود را برای حضور در تیمی مشخص کنند.

 

 

برچسب‌ها:

نظر شما