شناسهٔ خبر: 25682015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

معاون کمیته امداد کشور اعلام کرد:

جذب ۲۳۰۰ میلیارد تومان مشارکت خیرین در دستور کار

خبرگزاری شبستان: معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد کشور گفت: جذب ۲۳۰۰ میلیارد تومان مشارکت خیرین برای تحقق اهداف و برنامه های امداد در دستور کار برنامه های امسال کمیته امداد قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، علی محمد ذوالفقاری صبح امروز (۱ خرداد) در نشست خبری با خبرنگاران رسانه های گروهی اظهار داشت: یکی از وظایف کمیته امداد امام خمینی(ره) رسیدگی به امور محرومین و محرومیت زدایی است.

 

وی با تاکید بر اینکه امداد در اجرای ماموریت های خود، از انفاق مردم به عنوان یک منبع خیر استفاده می کند،‌ افزود: همچنین سازمانها و نهادهایی برای تحقق این اهداف با امداد تعامل و همکاری دارند.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به وجود هفت و نیم میلیون مشترک صدقات در کشور هم اشاره کرد و با بیان اینکه همچنین در بحث طرح اکرام و محسنین ۸۰۰ هزار حامی با کمیته امداد همکاری دارند، گفت: در سال گذشته ۲۱۳۰ میلیارد تومان مشارکت خیرین در محرومیت زدایی داشته ایم که به مصرف نیازمندان رسیده است.

 

به گفته وی،‌ کمیته امداد معتقد است که مشارکت مردم در تحقق اهداف کمیته امداد،‌ صرفا نقدی نیست و در حوزه خدمات و کمک های غیرنقدی نیز اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند ورود کنند.

 

ذوالفقاری «مسکن، اشتغال، جهیزیه،‌ آموزش تحصیلی و عقیدتی، سلامت و معیشت خانواده» را ۶ نیاز مهم جامعه هدف ذکر کرد و گفت: ارتباط گیری با کل اقتصاد ایران برای تحقق این اهداف در دستور کار قرار دارد.

 

وی یکی از اقدامات مهم کمیته امداد را جذب حامیان حقوقی برشمرد و با بیان اینکه به عنوان مثال یک کارخانه می تواند از سود سهام خود،‌ بخشی را به برای تحقق اهداف امداد اختصاص دهد، عنوان کرد: تعامل هرچه بهتر با موسسات خیریه با توجه به اشتراکات کمیته امداد با این نهادها در سرفصل های «جذب کمک های مردمی و خدمات رسانی» امسال به صوت ویژه پیگیری می شود که برای این مهم، ۳۶ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

 

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور افزود: جمع آوری کمک های مردمی در کوتاه ترین زمان ممکن با استفاده از برخی نرم افزارها «سکه،‌ بله، ثنا» به منظور افزایش امنیت جمع آوری کمک های مردمی و تبدیل مشترکان از خانواده محوری به سمت فرد محوری با هدف افزایش منابع و مشترکین و کاهش هزینه ها در ماه مبارک رمضان امسال با قوت بیشتری پیگیری می شود.

 

ذوالفقاری به کمک ۳۰۰ میلیارد تومانی مردم در بخش صدقات،‌۵۵۰ میلیارد تومانی در بخش اکرام ایتام و ۳۷۰ میلیارد تومانی در بخش زکوات واجب و مستحب هم اشاره کرد و اظهارداشت: طبق برنامه های پیش بینی شده، در سال جاری باید ۲۳۰۰ میلیارد تومان جذب منابع داشته باشیم.

 

وی یادآور شد: در حال حاضر یکهزار مرکز نیکوکاری فعال زیر نظر کمیته امداد در سراسر کشور مشغول خدمت رسانی به جامعه هدف و محرومان هستند.

 

 

نظر شما