شناسهٔ خبر: 25681598 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایران آنلاین | لینک خبر

مادر جاسوس سابق روس خواستار تماس با پسرش شد

تلویزیون روسیه مصاحبه با زنی را پخش کرد که ظاهرا مادر سرگئی اسکریپال، جاسوس سابق روس است و از مقامات انگلیس درخواست می‌کند که تا به وی اجازه دهند با پسرش صحبت کند.

صاحب‌خبر -

ایران آنلاین / این زن که خودش را "الفا اسکریپال" معرفی می‌کند در مصاحبه با Channel One روسیه می‌گوید: ۱۴ سال است که پسرم را ندیده‌ام‌. می‌خواهم با او ملاقات کنم. می‌خواهم او را در آغوش بگیرم.

وی در حالی که گریه می‌کرد، افزود: من ۹۰ سال سن دارم. هیچ خطری برای هیچ کس محسوب نمی‌شوم. لطفا فقط اجازه دهید با پسرم تماس بگیرم. چرا اجازه نمی‌دهند با او صحبت کنم؟ چرا؟ به چه دلیلی؟ به رغم همه چیز وقتی پسرم در خانه بود هر هفته با او صحبت می‌کردم. اجازه دهید صدایش را بشنوم.

سرگئی اسکریپال یکی از ماموران اطلاعاتی سابق روسیه است که اطلاعات محرمانه‌ای را درخصوص روسیه و شبکه ماموران خارجی‌اش به سرویس‌های امنیتی انگلیس ارائه کرد؛‌ اقدامی که باعث زندانی شدنش در سرزمینش شد.

وی در سال ۲۰۲۰ میلادی به عنوان بخشی از یک توافق تبادل ماموران مخفی به انگلیس سفر کرد و از آن زمان تاکنون در این کشور زندگی می‌کند.

چهارم مارس سال جاری میلادی اسکریپال و دخترش در حالی که بیهوش شده بودند بر روی نیمکت پارکی در شهر سالزبری یافت شدند.

سازمان منع گسترش تسلیحات شیمیایی ماه گذشته تائید کرد که آنها با گاز اعصاب مسموم شده‌ بودند.

یولیا اسکریپال که پیش از بازگشت به روسیه چندین سال در انگلیس زندگی کرده بود، در تاریخ ۱۱ آوریل سال جاری میلادی (۲۲ فروردین) از بیمارستان مرخص شد.

سرگئی اسکریپال جمعه گذشته پس از گذشت بیش از سه ماه از زمان مسمومیتش از بیمارستان مرخص شد؛ مسمومیتی که انگلیس مسکو را مقصر آن می‌داند.

این در حالی است که روسیه هرگونه دست داشتن در این حمله را رد کرده و این اتهامات را بی‌پایه و اساس دانسته است.

این پرونده باعث ایجاد یک بحران دیپلماتیک شد که در آن روسیه و غرب در اقداماتی تلافی‌جویانه چندین تن از دیپلمات‌های یکدیگر را اخراج کردند.  / ایسنا

نظر شما