شناسهٔ خبر: 25681011 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

شخصیت‌ها و مسئولان استانی و کشوری درگذشت حجت الاسلام حسنی را تسلیت گفتند

مقام‌ها و شخصیت‌های کشوری و استانی با صدور پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت حجت الاسلام حسنی را تسلیت گفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛مقام‌ها و شخصیت‌های کشوری و استانی با صدور پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت حجت الاسلام حسنی نماینده سابق ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه سابق ارومیه و یاران دیرین امام و رهبری را تسلیت گفتند.

**پیام تسلیت استاندار آذربایجان غربی

انا لله و انا الیه راجعون

درگذشت حضرت حجت الاسلام آقای حاج شیخ غلامرضا حسنی آن مجاهد دیرین را به بازماندگان و عموم مردم مومن و انقلابی آذربایجان غربی تسلیت عرض می‌کنم.

نام و خاطره حجت الاسلام حسنی و مبارزاتش همواره در ذهن و تاریخ آذربایجان غربی خواهد ماند؛ او نماد وحدت و شجاعت در مبارزه با طاغوت و مظهر ایران دوستی و همچنین تکیه گاه استوار انقلاب در این خطه از میهن اسلامی بود. از درگاه خداوند منان، رحمت واسعه و علو درجات را برای آن مرحوم فقید مسئلت دارم.

محمدمهدی شهریاری

استاندار آذربایجان غربی

**متن پیام سردار عابدین خرّم فرمانده سپاه آذربایجان شرقی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با نهایت تاسف و تاثّر، خبر رحلت عالم وارسته و مجاهد نستوه مرحوم حجت الاسلام والمسلمین حاج غلامرضا حسنی (طاب ثراه) نماینده سابق، ولی فقیه در استان آذربایجان غربی و امام جمعه سابق ارومیه واصل شد.
این چهره خدوم و مجاهد نستوه آذربایجان در مدت تصدی مسئولیت امامت جمعه، با خطبه‌های روشنگر خویش، در تقویت بنیان‌های مذهبی و فکری مردمان ولایتمدار آن خطه شهیدپرور، تلاشی مجاهدانه کرد و در کسوت نمایندگی حضرت امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) خدمتگزاری صادقانه به آرمان‌های اسلام ولایی و انقلاب اسلامی داشت.
حال، پس از ساله ا. مجاهدت، روح بلند ایشان در ملاء اعلی آرام گرفت، و چهره در نقاب خاک کشید.

اینجانب برای روح بلند آن مرحوم طلب علو درجات و به بازماندگان محترم بالاخص بیت شریف ایشان و روحانیت معظم آذربایجان غربی و مردم شریف آن سامان تسلیت و تعزیت عرض می‌نمایم.
حجت الاسلام حسنی امام جمعه سابق ارومیه شب گذشته در سن ۹۱ سالگی و بر اثر کهولت سن و بیماری در گذشت.

وی از جمله روحانیون مبارز و پیشرو در انقلاب اسلامی است که از اوایل پیروزی انقلاب اسلامی و تا این سال‌های اخیر نمایندگی، ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جماعت ارومیه را بر عهده داشت.

نقش وی در سرکوب و پاکسازی استان از ضد انقلاب به ویژه مهار غائله نقده در اوایل انقلاب همچنان زبان زده مردم و انقلابیون است.

**پیام تسلیت مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی

[ انالله و انا الیه راجعون]ارتحال عالم ربّانی، مجاهد فقیه، حضرت آیت‌الله‌العظمی حاج شیخ غلامرضا حسنی ضایعه‌ای بزرگ برای مردم شهیدپرور استان آذربایجان غربی است.
ارتحال آن عالم ربّانی را که اندوهی ژرف در دل‌ها پدید آورد، به علمای اعلام و حوزه‌های علمیه، شاگردان، طلاب، دوستداران و به‌ویژه فرزندان و اعضای محترم بیت آن عالم فقید تسلیت عرض می‌نمایم.
از درگاه خداوند متعال برای آن عالم وارسته رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان ایشان صبر و شکیبایی مسألت دارم.

اکبر حسن بکلو
رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان غربی

**پیام تسلیت  مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
*اذا مات العالم ثلم فی الاسلام ثلمه لایسدّها شیء الی یوم القیامه*

خبر درگذشت عالم جلیل القدر، مجاهد نستوه و مبارز انقلابی حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ غلامرضا حسنی نماینده سابق، ولی فقیه در استان و امام جمعه ارومیه موجب تأثر و تألم فراوان گردید.
این عالم بزرگوار که از مبارزین و مجاهدین ممتاز نهضت امام خمینی (ره) علیه رژیم طاغوت بود، در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در سنگر امامت جمعه و نمایندگی، ولی فقیه در استان خدمات شایان توجهی به انقلاب اسلامی و مردم بزرگوار استان آذربایجان غربی نمود.
آن مجاهد نستوه در طول حیات با برکت خویش در حمایت از امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و نیز نشر معارف اسلامی و اعتلای فرهنگ ناب اهل بیت علیهم السلام، همواره تلاش و جدیت داشتند و منشا خدمات ارزشمندی برای نظام جمهوری اسلامی بودند.
اینجانب به نمایندگی از جامعه بزرگ ورزش و جوانان آذربایجان غربی ضمن عرض تسلیت ارتحال این مجاهد نستوه و مبارز انقلابی به محضر مقام معظم رهبری و ملت شریف ایران علی الخصوص مردم عزیز و ولایتمدار استان آذربایجان غربی، از خداوند متعال علوّ درجات برای آن مرحوم و صبر جمیل و اجر جزیل برای بیت مکرم ایشان مسألت دارم.

عبدالله چمن گلی
مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان غربی

**پیام تسلیت  مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی

انا الله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت مجاهد نستوه و اسوه تقوا حجت الاسلام غلامرضا حسنی قلب تمام یاران انقلاب اسلامی را به درد آورد.

مجاهدت، شجاعت، وقار، صلابت، صراحت و صداقت مجاهد نستوه حجت الاسلام غلامرضا حسنی این یادگار ارزشمند دوران انقلاب و گوهر ناب و گرانمایه انقلاب اسلامی هیچگاه به فراموشی سپرده نخواهد شد.

اینجانب بنوبه خود و به نمایندگی از فرهنگیان استان رحلت جانگداز و این ضایعه جبران ناپذیر را به مردم میهن اسلامی و بویژه مردم انقلابی و شهید پرور استان آذربایجان غربی تسلیت عرض نموده و برای آن مرحوم از درگاه پروردگار متعال علو درجات و رحمت و مغفرت واسعه و برای بازماندگان صبر و شکیبایی مسئلت می‌نمایم.

ابراهیم محمدی

مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی

** پیام تسلیت شهردار ارومیه

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت مجاهد نستوه و اسوه تقوا حجت الاسلام غلامرضا حسنی قلب تمام یاران انقلاب را به درد آورد. او پدر آذربایجان بود. آرامش این دیار هدیه‌ی رشادت‌های اوست. اینک تمام وجودمان از غم هجرتش بغض دارد، بغضی عظیم که قامت این خاک را در بر گرفته است. نمیتوانم با هیچ کلامی درد از دست دادن پیرمان را بیان کنم. تنها می‌توان گفت:: تو اقتدار ما بودی مرد. آذربایجان به یک عمر ایستادگی تو تعظیم می‌کند.

محمد حضرت پور

شهردار ارومیه

گفتنی است:بر اساس اعلام بیت مرحوم حسنی پیکر آن مرحوم فردا چهارشنبه دوم خرداد ماه از میدان انقلاب به سمت مصلای امام خمینی (ره) تشییع خواهد شد.

 

انتهای پیام/ن.م

پیام تسلیت مقامات  استانی و کشوری در پی درگذشت حجت الاسلام حسنی

 

نظر شما