شناسهٔ خبر: 25680794 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون استاندار بوشهر:

حریم قانونی لوله‌های نفت در روستاهای شهرستان گناوه مشخص شود

بوشهر - معاون عمرانی استاندار بوشهر بر احداث میدان امام علی شهر گناوه تاکید کرد و گفت: حریم قانونی لوله‌های نفت در روستاهای شهرستان گناوه مشخص شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد ستوده صبح سه‌شنبه در نشست بررسی احداث میدان امام علی گناوه و ایمن سازی خطوط لوله های نفت در شهر گناوه اظهار داشت: احداث میدان امام علی (ع) شهر گناوه ضرورت دارد و ما بر آن تاکید داریم.

وی بیان کرد: شرکت نفت باید حریم قانونی خطوط لوله های انتقال نفت که از روستاهای شهرستان گناوه عبور کرده است را تعیین و مشخص کند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر اضافه کرد: ما از مدیران نفت درخواست می کنیم که در خصوص تملک اراضی اهالی روستاها ملاحظات لازم را در نظر بگیرند.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین در بحث ایمن سازی خطوط لوله‌ها رضایت مردم و مالکین اراضی را نیز مد نظر قرار دهند.

ستوده تصریح کرد: این مردم سالیان متمادی حفاظت و امنیت لوله‌های نفت را بر عهده داشته‌اند و در طول ۸ سال دفاع مقدس بارها مورد بمباران هواپیماهای دشمن قرار گرفته اند که جا دارد از آنها دلجویی بشود.

این نشست برای تعیین تکلیف وضعیت میدان امام علی گناوه به دعوت فرمانداری این شهر و با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیران و کارشناسان مناطق نفت خیز جنوب، فرماندار و معاونت عمرانی فرمانداری، شهردار و دهیاران روستاهای سربست و مال خلیفه ای گناوه در دفتر معاونت عمرانی استانداری بوشهر برگزار شد.

در ادامه این جلسه پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد شرکت نفت ظرف مدت ۷۲ ساعت حریم قانونی لوله های نفت همجوار روستاهای سربست و مال خلیفه ای را مشخص کرده و نسبت به اثبات مالکیت و پرداخت مطالبات کارشناسی تا پایان سال ۹۷ اقدام کند.

همچنین قرار شد که شهرداری گناوه برآورد هزینه اجرای کامل میدان امام علی را در اسرع وقت انجام و مناقصه لازم برای اجرا اعلام شود در ضمن شرکت نفت متعهد شد در صورتی که نیاز به اعتبارات بیشتری اعم از هزینه تملک اراضی، اجرا و جابجایی تاسیسات باشد توسط شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب و حوزه نفت و گاز گچساران تامین اعتبار شود.

نظر شما