شناسهٔ خبر: 25680075 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

آشنایی با خواص دارویی گیاه جین سینگ

برای تهیه دمکرده از گیاه جین سینگ، روی نیم تا دو گرم ریشه خرد شده مقداری آب جوش ریخته و پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه صاف کرده و مصرف نمایید.

صاحب‌خبر -
سرویس سبک زندگی فردا: گیاه دارویی جین سینگ، گیاهی است که در جنگل‌های انبوه نواحی کوهستانی چین و منچوری می‌روید و همیشه درکنار آبراهی و تخته سنگ‌های نواحی مذکور یافت می‌شود. بعلاوه در مناطق مساعد پرورش می‌یابد. 

مشخصات

نام فارسی جین سینگ
نام علمی
Panax ginseng C.MEYER
نام عمومی
Korean Ginseng , ginseng
تیره گیاهی
Araliaceae
نام تجاری
Ginseng

گیاهشناسی:

گیاه دارویی جین سینگ، گیاهی است که در جنگل‌های انبوه نواحی کوهستانی چین و منچوری می‌روید و همیشه درکنار آبراهی و تخته سنگ‌های نواحی مذکور یافت می‌شود. بعلاوه در مناطق مساعد پرورش می‌یابد. ریشه‌ی متورم و برگ‌های آن مرکب از پنج برگچه یا بیشتر، دراز نوک تیز، دندانه دار، به ابعاد نا مساوی و منتهی به یک نقطه است. دو برگچه تحتانی آن همیشه کوچکتر از بقیه می‌باشند. گل‌های آن به صورت گل آذین چتری و قرمز رنگ دور هم گرد آمده اند.

بخش مورد استفاده:

ریشه خشک شده

موارد مصرف تایید شده:

تقویت کننده، افزایش توانمندی‌های جسمی و ذهنی، رفع سستی و خستگی و ضعف، افزایش توانایی برای تمرکز و کار…

کاربرد در سنتی:

به دلیل عدم وجود گیاه در کشور ایران در طب سنتی کشورمان شناخته شده نبوده است.

نحوه آماده سازی برای مصرف:

برای تهیه دمکرده از گیاه، روی نیم تا دو گرم ریشه خرد شده مقداری آب جوش ریخته و پس از ۵ تا ۱۰ دقیقه صاف کرده و مصرف نمایید.

مدت مصرف:

می‌توان دمکرده گیاه را روزی ۳ تا ۴ بار به مدت ۳ تا ۴ هفته مصرف نمود.

موارد منع مصرف:

به سبب امکان بروز اثراتاستروژنی نباید در بیماران با سرطان پستان، خونریزی‌های با علت نا مشخص رحمی، ترومبوفلبیت (ایجاد لخته‌های خونی در عروق) فعال یا ترومبوامبولی (ایجاد انسداد با لخته خونی در رگ) یا زنان حامله مصرف شود.

به علت امکان بروز اثرات استروژنی، مصرف در دوران بارداری ممنوع است. همچنین بدلیل عدم مطالعات کافی، مصرف در دوران شیردهی توصیه نمیشود.

منبع: کشتزار

نظر شما