شناسهٔ خبر: 25679869 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هشدار آنروا درباره وقوع فاجعه انساني و بهداشتي در غزه

کمسیر سازمان امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی ملل متحد (آنروا) درباره وقوع فاجعه انسانی و بهداشتی در نوار غزه درپي اقدامات و جنايات رژيم صهيونيستي برضد مردم اين منطقه هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صداوسيما ؛ جديدترين اخبار و رويدادهاي سرزمين هاي اشغالي در دوازده ساعت گذشته به شرح ذيل است.

هشدار آنروا درباره وقوع فاجعه در غزه

کمسیر سازمان امداد و اشتغال آوارگان فلسطینی ملل متحد (آنروا) درباره وقوع فاجعه انسانی و بهداشتی در نوار غزه هشدار داد.
به گزارش شبکه تلویزیونی العالم ، پیر کراینپل کمیسرکل آنروا هشدار داد نوار غزه با فاجعه انسانی و بهداشتی گسترده ای مواجه است و بخش بهداشتی این منطقه در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.
کراینپل در نشستی خبری درباره تحولات انسانی در غزه گفت انجام مسئولیت انسانی در غزه با توجه به آنچه در نوار غزه رخ می دهد ضروری است.
وی اضافه کرد نبود ارزیابی درست از اوضاع غزه پیامدهای گسترده ای بر بخشهای انسانی و بهداشتی خواهد داشت.
این مسئول سازمان ملل متحد افزود انروا در غزه با بحران مالی مواجه است که بر ارائه خدمات آن تاثیر می گذارد.

تشکیلات خودگردان فلسطینی تحقیق درباره سیاستهای شهرکسازی را خواستار شد

شبکه تلویزیونی المیادین اعلام کرد وزیر خارجه تشکیلات خودگردان فلسطینی از دادگاه کیفری بین المللی خواست درباره سیاستهای اسرائیل در خصوص شهرکسازی تحقیق کند.

واکنش رژيم صهيونيستي به درخواست فلسطينيان

رژیم صهیونیستی به درخواست مقامات فلسطینی در خصوص لزوم تحقیق درباره جنایات این رژیم در محاکم بین المللی واکنش نشان داد
­به گزارش خبرگزاری رویترز، اسرائیل اعلام کرد فلسطینیان از دیوان بین المللی کیفری برای اهداف سیاسی استفاده می کنند.

بازداشت چهارده فلسطيني در کرانه باختري رود اردن

نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی با یورش به مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن 14 فلسطینی را بازداشت کردند.
به گزارش خبرگزاری اردن «پترا» نظامیان رژیم اشغالگر اسرائیل، بامداد امروز با ادامه یورش‌ها و بازداشت‌های خود که به طور روزانه در بخش های مختلف کرانه باختری رود اردن به آن مبادرت می‌ورزند، 14 فلسطینی را بازداشت کرد.
باشگاه اسرای فلسطینی در بیاینه‌ای گفت: نظامیان اشغالگر اسرائیل به مناطق مختلف شهرهای الخلیل، البیره و رام الله همچنین مناطق مختلفی از شرق قدس اشغالی یورش بردند و آنها را بازداشت کردند.

درخواست نماینده حزب کارگر بلژیک براي اخراج سفیر رژیم صهیونیستی
رائول ادبو سخنگوی حزب کارگر بلژیک در پارلمان در سخنانی در پارلمان با حضور وزیر امور خارجه این کشور گفت: «من در ابتدا اجازه می‌خواهم همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کنم. مردم فلسطین که امروز بی نهایت رنج می‌برند. اوضاع در نوار غزه غیرقابل تحمل است. در آنجا تظاهرات مسالمت آمیز با تیراندازی تک تیراندازان و تیر‌های واقعی از سوی اسرائیل رو به رو می‌شود. ما یک بار دیگر تنها می‌توانیم به ریاکاری و تزویر جامعه بین الملل و به طور ویژه اروپا و بروکسل اعتراض کنیم. هر کشور دیگری در جهان اگر یک چهارم کاری که اسرائیل می‌کند انجام دهد ما علیه آن کشور تحریم‌هایی را تصویب خواهیم کرد. هر کشور دیگری در جهان اگر تا این اندازه به دنبال اعمال فشار بود با واکنش ما رو به رو می‌شد. اما حالا که بحث اسرائیل در میان است ما سکوت می‌کنیم. در مورد اسرائیل تنها چند بیانیه صادر می‌شود و هیچ تحریمی در کار نیست. چرا چنین سیاست یک بام و دو هوایی باید وجود داشته باشد؟ چرا در مورد کشور‌های دیگر به سختی برخورد می‌شود، اما هرگز تحریمی علیه اسرائیل اعمال نمی‌شود؟»
این سوالی است که همه مردم کشور‌های جنوب از ما می‌پرسند. چرا چنین دو رویی؟ اینجا در کشور ما، سفیر اسرائیل همه کسانی را که کشته شدند از جمله کودک و نوزاد را تروریست می‌نامد. من دریافته ام که سفیر اسرائیل در کشور ما احضار شده است. اما فکر می‌کنم ما باید بسیار فراتر از این برویم. ما در حزب کارگر معتقدیم که زمان آن فرا رسیده است که سفیر اسرائیل برای چنین اظهاراتی اخراج شود. زمانی مردم آفریقای جنوبی برای برابری حقوق خود و ضد آپارتاید می‌جنگیدند. حالا همان آپارتاید در اسرائیل وجود دارد. تنها تحریم‌های بین المللی و مبارزات مردم آفریقای جنوبی موجب از بین رفتن آپارتاید در این کشور شد.
ادبو در ادامه افزود هیچ برابری میان ظالم و مظلوم وجود ندارد. همان طور که برابری میان سیاه پوستان آفریقای جنوبی و دولت وجود نداشت. این همان دو رویی است که ما گرفتار آن هستیم. زمان آن فرا رسیده است که موضع گیری کنیم. همه شما می‌دانید که این دو رویی راستگرایان است که می‌گویند اسرائیل هیچ راهی به غیر از اعمال فشار نظامی یا اقتصادی ندارد. همه شما به خوبی می‌دانید حالا که اسرائیل از حمایت آمریکا برخوردار است بدترین اقدامات را در پیش گرفته است. زمان آن فرا رسیده است که تدابیر لازم اتخاذ شود، زیرا مردم فلسطین در نوار غزه آب آشامیدنی در اختیار ندارند. اگر ما به جای آن‌ها بودیم چه می‌کردیم؟ میزان بیکاری مردم غزه چهل و پنج درصد است و ما تنها نظاره گر اوضاع هستیم. این دو رویی و ریاکاری اروپاست. اگر می‌خواهید اوضاع را پیش ببرید باید سفیر اسرائیل را اخراج کنید.

معترضين فلسطيني هيات آمريکايي را با تخم مرغ بدرقه کردند
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت جالا ؛ در سرزمینهای فلسطینی، فلسطینیان روزدوشنبه در بیت جالا واقع در کرانه باختری ،به سوی خودروی هیئتی از کنسولگری آمریکا تخم مرغ پرتاب و آن را وادار به خروج از این منطقه کردند.
تظاهر کنندگان قصد داشتند مانع شرکت این هیئت در رویدادی در این سرزمین اشغالی توسط اسرائیل شوند.
فلسطینیان با  شعارهای ضد آمریکایی اعلام کردند:«در فلسطین خوشامد گویی برای دولت آمریکا وجود ندارد ؛ ترامپ، قدس پایتخت صهیونیسم نیست.» 
در پی این ماجرا این هیئت آمریکایی مجبور به ترک منطقه شد.
مقامات فلسطینی پس از اعلام تصمیم ترامپ در انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، گفتگوهایشان با مقامات آمریکایی را به حالت تعلیق درآورده اند.

حمله توپخانه ای ارتش رژيم صهیونیستی به یکی از مواضع نیروهای مقاومت 

شبکه تلویزیونی المیادین به نقل از خبرنگار خود در غزه اعلام کرد نیروهای اشغالگر اسرائیلی یک گلوله توپ به سوی یک پایگاه دیده بانی نیروهای مقاومت فلسطین در شرق البریج در مرکز نوار غزه شلیک کردند.

تیراندازی افراد مسلح به سمت شهرک نشینیان صهیونیست در شمال رام الله

منابع  فلسینی اعلام کردند: گزارشهایی اولیه از تیراندازی به سمت شهرک نشینیان صهیونیست در شمال رام الله توسط افراد مسلح که سوار بر خودرویی با سرعت بالا در حال حرکت بودند، حک وجود دارد.

نفوذ دو مبارز فلسطيني به حصار مرزهاي سرزمين هاي اشغالي

شبکه تلویزیونی المیادین  به نقل از رسانه های صهیونیستی از نفوذ دو مبارز فلسطینی به حصار فلزی در مرزهای سرزمنیهای اشغالی 1948 میلای با غزه و به آتش کشیدن یکی از چادرهای تک تیراندازان ارتش رژیم صهیونیستی خبر داد.

گسترش موج بازداشت های رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی

نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی با گسترش موج بازداشت ها، شماری از جوانان فلسطینی را در مناطق مختلف فلسطین اشغالی بازداشت کردند.
به گزارش پایگاه خبری العهد لبنان، نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی، بامداد امروز سه تن از جوانان روستای العیساویه در شمال شرق قدس اشغالی را بازداشت کردند. به گفته برخی منابع داخلی، همه بازداشت شدگان از یک خانواده هستند. نظامیان رژیم اشغالگر در کرانه باختری رود اردن نیز یحیی محمد الهور را به دنبال ورود وی به اردوگاه العروب در شمال شهر الخلیل بازداشت کردند. آنها همچنین اسماعیل ابو رحمه از ساکنان روستای «بلعین» در غرب رام الله را بازداشت کردند. افزون بر آن، درگیری ها میان جوانان فلسطینی و نظامیان رژیم اشغالگر در شهرک «عبوین» در شمال رام الله شدت گرفت .

نظر شما