شناسهٔ خبر: 25679040 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

دولت شرایطی فراهم کند تا حوزه پرورشی به فراموشی سپرده نشود

گروه فرهنگی- در بیانیه معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش استان قزوین خطاب به مقام معظم رهبری آمده است: دولت محترم، مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش‌وپرورش شرایطی فراهم نمایند تا حوزه پرورشی به فراموشی سپرده نشود و قانون احیای معاونت پرورشی و فرهنگی به‌طور کامل اجرا و رسیدگی لازم به این بخش مهم و تأثیرگذار از آموزش‌وپرورش انجام شود.

صاحب‌خبر -

دولت شرایطی فراهم کند تا حوزه پرورشی به فراموشی سپرده نشود

به گزارش ایکنا از قزوین، معاونان پرورشی و تربیت‌بدنی نواحی و مناطق و رؤسای ادارات، کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قزوین طی بیانیه‌ای از مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به سبب مواضعشان در دیدار با فرهنگیان تشکر و قدردانی کردند. 
در این بیانیه چنین آمده است: 
بسمه‌تعالی
مقام معظم رهبری حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای در دیدار با فرهنگیان در 1397/2/19 در بخشی از سخنان خود فرمودند:« جهت‌گیری و اهداف آموزش‌وپرورش در دوران 12 ساله تحصیل باید به‌گونه‌ای باشد که دانش‌آموز جایگاه خود را در کاروان حرکت به سمت پیشرفت بیابد و با احساس مسئولیت و با روحیه آزاداندیشی، راست‌گو، بلندهمت، شجاع، فداکار، پاک‌دامن و پرهیزکار تربیت و تحویل جامعه شود.»
بلاشک دغدغه ایشان رفع نخواهد شد مگر با تلاش همه معلمان و به‌ویژه مربیان امور تربیتی به‌طوری که معظم له در همین سخنان فرمودند:«من بارها بر موضوع معاونت پرورشی تأکید کرده‌ام و انتظار این است وزیر محترم که فردی با انگیزه و با نشاط هستند این موضوع را به‌طور جدی پی‌گیری کنند.»
آری معظم له به دفعات بر اهمیت و رسالت معاونت پرورشی و امور تربیتی و احیای آن تأکید داشته‌اند و این نگاه فاخر ستودنی است. همچنین تربیت و جایگاه رفیع آن در سند تحول بنیادین نیز خود دلیلی بر این مهم است. اما همان‌طور که رهبر معظم می‌فرمایند:« متأسفانه هنوز جایگاه و منزلت معلم به‌صورت واقعی در جامعه تبیین نشده و در اذهان عمومی شکل نگرفته است.» باید گفت جایگاه امور تربیتی نیز نه‌تنها تبیین نشده بلکه مورد توجه هم نیست و البته در جمهوری اسلامی که یک انقلاب فرهنگی است، نباید چنین باشد. زیرا مربیان امور تربیتی بر ماندگاری ایدئولوژی انقلاب اسلامی و فهم درست اندیشه‌های ارزشی و مذهبی مؤثر بوده‌اند. حماسه‌ها و ایثارگری‌های 36000 شهید دانش‌آموز و 4600 شهید فرهنگی در هشت سال دفاع مقدس هرگز از یاد نخواهد رفت.
آری اگر قرار است روح تربیت در مدارس و جان و روان دانش‌آموزان ساری و جاری باشد و اندیشه‌های انقلابی و اسلامی و اندیشه‌های امام راحل و مقام معظم رهبری به دانش‌آموزان این مرزوبوم تسری یابد، حتماً تحقق آن با اهتمام و تلاش‌های مربیان امور تربیتی خواهد بود. بنابراین ضمن تشکر از عنایت ویژه معظم له به معاونت پرورشی و امور تربیتی، ما معاونان پرورشی و تربیت‌بدنی نواحی و مناطق و رؤسای ادارات و کارشناس مسئولان و کارشناسان حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش‌وپرورش استان قزوین مراتب قدردانی و سپاس خود را از معظم له اعلام داشته و استدعا داریم دستور فرمایند تا دولت محترم، مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش‌وپرورش شرایطی فراهم نمایند تا حوزه پرورشی به فراموشی سپرده نشود و قانون احیای معاونت پرورشی و فرهنگی به‌طور کامل اجرا و رسیدگی لازم به این بخش مهم و تأثیرگذار از آموزش‌وپرورش انجام شود.


انتهای پیام

نظر شما