شناسهٔ خبر: 25678188 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بوشهر| ۳۰ هزار تن گندم تحویل مراکزخرید استان بوشهر شد

R41363/P1361/S6,53/CT1

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد گندم استان برداشت شده است گفت: کشاورزان استان بوشهر ۳۰ هزار تن گندم تحویل مراکز خرید داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خسرو عمرانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر با اشاره به اینکه برداشت گندم در استان رو به پایان است اظهار داشت: برداشت گندم از 18 فروردین در اراضی استان بوشهر آغاز شده و با توجه به اینکه 90 درصد برداشت به اتمام رسیده پیش بینی می‌شود تا 10 روز آینده برداشت گندم در استان بوشهر پایان یابد.

وی با بیان اینکه  بیش از 30 هزار تن گندم  از اراضی استان بوشهر برداشت  شده است گفت: کشاورزان تاکنون 30 هزار تن گندم معمولی و بذری به مراکز خرید گندم استان تحویل داده‌اند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از  استقرار 4 مرکز برای تحویل محصول گندم‌کاران استان بوشهر  خبرداد و تصریح کرد: در پی خرید تضمینی گندم، کشاورزان  استان بوشهر  محصول خود را به کارخانجات آرد الزهرا  برازجان و خلیج فارس دشتی، انبار چغادک بوشهر و سیلوی برازجان  تحویل می‌دهند.

وی به پیش بینی برداشت گندم از اراضی استان بوشهر اشاره  و بیان کرد: با توجه به اینکه محصول بیش از 67 درصد مزارع قابل برداشت نیست پیش بینی تولید حدود 35 هزار تن می‌شود.

عمرانی با بیان اینکه سال گذشته کشاورزان استان بوشهر 42 هزار تن گندم برداشت کردند تصریح کرد: با توجه به  کاهش بارش باران و ادامه خشکسالی‌ها پیش بینی می‌شود تولید گندم در استان بوشهر نسبت به سال قبل کاهش داشته باشد.

معاون جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به اینکه  دشتی و دشتستان بیشترین منطقه تولید محصول گندم استان بوشهر است افزود: سال زارعی گذشته 45 هزار هکتار از مزارع گندم استان بوشهر تحت پوشش بیمه محصولات زارعی قرار گرفتند  و خسارت خود را با تاخیر دریافت کردند ولی  امسال گندم‌کاران تمایل به بیمه محصولشان نداشتند.

انتهای پیام/ش

نظر شما