شناسهٔ خبر: 25677970 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

پیشگیری از خشک شدن مو باروش‌های خانگی

نبود مواد مغذی کافی، در معرض بیش از حد نور خورشید قرار گرفتن، تماس با آب کلردار، استفاده از محصولات حالت دهنده مو، از عوامل خشکی مو هستند و البته برخی بیماری‌ها مانند بی‌اشتهایی عصبی، کم کاری غده پاراتیروئید، کم کاری تیروئید و دیگر ناهنجاری‌های هورمونی نیز موها را خشک می‌کنند

صاحب‌خبر -

شفا آنلاین>سلامت>موهای خشک نمی‌توانند به اندازه کافی رطوبت به خود جذب کرده و آن را حفظ کنند و درخشندگی خود را از دست می‌دهند و معمولا کدر و شکننده به نظر می‌آیند. نبود مواد مغذی کافی، در معرض بیش از حد نور خورشید قرار گرفتن، تماس با آب کلردار، استفاده از محصولات حالت دهنده مو، از عوامل خشکی مو هستند و البته برخی بیماری‌ها مانند بی‌اشتهایی عصبی، کم کاری غده پاراتیروئید، کم کاری تیروئید و دیگر ناهنجاری‌های هورمونی نیز موها را خشک می‌کنند.


به گزارش شفا آنلاین: ، می‌توان با درمان‌های ساده خانگی موهای خشک و شکننده<Dry and fragile hair> را درمان کرد.

 روغن‌های مرطوب کننده

روغن زیتون یکی از بهترین درمان‌های خانگی موی خشک است. از دیگر روغن‌ها می‌توان به روغن نارگیل، بادام، کرچک، ذرت و جوجوبا، اشاره کرد. تمام این روغن‌ها حاوی ویتامین E و آنتی اکسیدان هستند که موها را مرطوب نگه می‌دارند. نصف فنجان روغن را گرم کرده و به موهایتان به مدت چند دقیقه بمالید. سپس  سرتان را ۳۰ تا ۴۵ دقیقه با حوله گرم بپوشانید و با شامپو بشویید.

ژلاتین

ژلاتین ساده، منبعی غنی از پروتئین برای موها محسوب می‌شود و می‌تواند ساقه موها را مرطوب کرده و موجب نرمی و شفافیت موها شود. یک قاشق غذاخوری ژلاتین  را با یک فنجان آب گرم مخلوط کرده و پس از ۵ دقیقه، به آن یک قاشق چای‌خوری سرکه سیب و ۶ قطره اسانس مانند اسطوخودوس یا رزماری بزنید و به مدت ۱۰ دقیقه روی موهایتان گذاشته و سپس آن را بشویید.

تخم مرغ و عسل

تخم مرغ حاوی مقدار زیادی پروتئین است که با ترکیب عسل می تواند مرطوب کننده خوبی برای موها باشد. یک عدد تخم مرغ را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب کرده و به روی موها و پوست سرتان بمالید. سپس با یک کلاه پلاستیکی سرتان را به مدت ۳۰ دقیقه بپوشانید. در انتها سرتان را با آب سرد و شامپو شستشو دهید.

ماست و روغن

ماست و روغن، ترکیبی عالی برای درمان موی خشک است. یک فنجان ماست ساده را با ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۶ قطره از هر نوع اسانس دلخواه، ترکیب کرده و به موهایتان بمالید و پس از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه سرتان را با آب گرم بشویید.مدیکال نیوزتودی



نظر شما