شناسهٔ خبر: 25677961 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

رمزگشایی از فهرست جدید تیم ملی

کی‌روش به ایران برمی‌گردد؟‌

فهرست جدید تیم ملی همه را شگفت‌زده کرد. گرچه کارلوس کی‌روش سرمربی تیم ملی پیش از خروج از کشور در فرودگاه امام از انتخاب خود دفاع کرد؛ اما همه می‌دانند که این فهرست، بهترین انتخاب ممکن نبود و بازیکنانی در ترکیب تیم اعزامی هستند که می‌شد بازیکنانی به مراتب باکیفیت‌تر را جایگزین آنها کرد.

صاحب‌خبر -

لژیونرها

در میان لژیونرها همه انتخاب شدند بجز کاوه رضایی که بعد از علیرضا جهانبخش، باکیفیتترین لژیونر ما بود. او خط خورد تا مهدی طارمی به ترکیه و یونان و روسیه برود. شاید اگر مهدی طارمی هنوز بازیکن برانکو بود، کاوه رضایی جای او را میگرفت. انتخاب بیتآشور و خط خوردن او آن هم بدون آنکه حتی یک جلسه با تیم تمرین کند هم حرف و حدیث بسیاری به وجود آورد.

چرا سیدجلال؟

آیا واقعا محمدرضا خانزاده از سیدجلال حسینی بهتر است؟ در تمام ایران چند نفر به این سوال پاسخ مثبت میدهند؟ اینکه خانزاده انتخاب شود و سیدجلال در لیست ذخیره قرار بگیرد، اجحاف در حق فوتبال ایران است.

وریا را ایران دید؛ اما...

وریا غفوری بدون تردید بهترین بازیکن این فصل لیگ برتر ایران بود. میزان دوندگی بالا، آمادگی مثال زدنی و حضور مستمر در برنامههای هجومی او را متمایز کرده بود؛ اما کیروش، رامین رضاییان را به او ترجیح داد. این شاید بزرگترین بیاعتنایی به لیگ برتر ما بود.

وقتی رکورددار خط میخورد

سیدحسین حسینی، این فصل رکورد کلینشیتهای پیاپی در لیگ برتر ایران و کلا فوتبال ایران را در اختیار خود گرفت؛ اما امیر عابدزاده مسافر روسیه شد. در تمام فوتبال ایران و کارشناسان دروازهبانی شاید 10 نفر با کیروش موافق نباشد. البته بجز پدر اسطورهای امیر عابدزاده.

احترام میگذاریم و امیدوار میمانیم

با وجود همه انتقادهایی که به انتخاب کارلوس کیروش وارد میدانیم، به انتخاب او هم احترام میگذاریم و امیدوار میمانیم تیمی بسازد که در برابر مراکش، اسپانیا و پرتغال نمایشهایی آبرومند ارائه کند؛ اما یک فرضیه (شما بخوانید شایعه) درباره لیست اخیر وجود دارد: کیروش تصمیمش را برای ختم همکاری با فدراسیون فوتبال گرفته و به همین دلیل از این فهرست برای تسویه نهایی استفاده کرده. اگر این شایعه درست باشد و کیروش از روسیه به پرتغال برگردد، زیاد هم نباید تعجب کنیم.

حمله تند کیروش به کریمی

کارلوس کیروش بعد از آنکه متوجه شد علی کریمی با او رودررو نمیشود، در آخرین لحظات حضورش در ایران قبل از پرواز به دو اردوی خارج از کشور و سپس روسیه، حمله تندی به علی کریمی کرد بدون آنکه نامی از او به زبان بیاورد. او در این مصاحبه از کلیدواژههایی استفاده کرد که شما را مستقیم به سمت یک نام میبرد: «علی کریمی». دقت کنید:

«ما در تیم ملی شخص یا افرادی را نمیخواهیم که از طریق دوستشان که قصد داشت کمک مالی به تیم ملی داشته باشند بیایند در هتل تیم ملی و ساعت یک و نیم بامداد و دو بازیکنی که قرار بود به استقلال بروند را جلویشان را بگیرند و بهدنبال این باشند که تفاهم ایجاد شود تا این دو بازیکن به جای باشگاه استقلال به جای دیگری بروند. ما افرادی را میخواهیم که برای منافع کشور کار کنند. نه کسانی که برای منافع فردی خودشان کار میکنند. در اردوی تیم ملی به بهانه اینکه میخواهند از دوستشان برای تیم ملی کمک بگیرند، دو بازیکن را ساعت یک و نیم بامداد بیدار کرده و با آنها به توافق مالی رسیدند. ما در تیم ملی اینگونه افراد را نمیخواهیم. آن اتفاق یک اتفاق شعبدهگونه بود. امیدوارم این موضوع مشخص شود که چه کسی بهعنوان یک دلال در فوتبال ایران چنین کارهایی را انجام میدهد.»

به نظر میرسد ماجرایی که کیروش از آن حرف میزند میتواند انتقال علیرضا بیرانوند و وحید امیری دو ملیپوش تیم نفت به پرسپولیس باشد که آن زمان بشدت مورد نظر استقلال تهران هم بودند و علیرضا منصوریان صحبتهای کامل برای انتقال آنها به استقلال را انجام داده بود.

بعدها این قصه کمی بازتر شد و همه از حضور حسین هدایتی در اردوی تیم ملی حرف زدند و اینکه او آمده بود تا به تیم ملی کمک کند. اما واسطه این حضور کسی نبود جز علی کریمی که کیروش به او برچسب دلالی زده است.

کیروش بیش از این هم آدرس داد: «تا زمانی که من در تیم ملی هستم دیگر چنین اتفاقاتی رخ نخواهد داد به همین دلیل یک سری از افراد من را دوست ندارند ولی برای من ایرادی ندارد و باعث افتخارم است که چنین افرادی من را دوست ندارند.»

تنها کسی که آن زمان در تیم ملی بود و حالا کیروش را دوست ندارد، فقط علی کریمی است.

نظر شما