شناسهٔ خبر: 25677835 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

رشت|‌ اروپایی‌ها ‌تمام قد در برابر سیاست‌های آمریکا زانو می‌زنند

R7877/P1361/S6,71/CT1

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان ‌‌‌‌گفت: اروپایی‌ها ‌تمام قد در برابر سیاست‌های آمریکا زانو می‌زنند.

صاحب‌خبر -

جبار کوچکی‌نژاد در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در رشت اظهار داشت:‌‌ اروپایی‌ها براساس نقشه آمریکا درصدد کشاندن ایران به پای میز مذاکره هستند تا پس از گفت‌وگو در مورد موضوعاتی نظیر توان موشکی و نفوذ ایران در منطقه برجام‌های دوم و سوم را به کشور تحمیل کنند.

وی به جلسه غیر علنی اخیر مجلس اشاره کرد و افزود:‌ در این جلسه موضوعات مهمی نظیر خروج آمریکایی‌ها از برجام و خواسته نامعقول جدید اروپایی‌ها از ایران برای تصویب معاهده FATF در مجلس مورد بحث و بررسی نمایندگان قرار گرفت.

نماینده مردم رشت در مجلس تحرکات و اتفاقات اخیر را بازی‌های سیاسی آمریکا و اروپا خواند و بیان داشت:‌ به اعتقاد من سناریویی که هم‌اکنون با خروج آمریکا و بازیگری اروپایی‌ها در حال اجراست بخشی از نقشه سازمان‌های جاسوسی آمریکا و اسرائیل علیه ایران است.

کوچکی‌نژاد خروج آمریکایی‌ها از برجام را طبق برنامه‌ای از پیش تدوین شده دانست و عنوان کرد:‌ تمام شواهد نشان از شکل‌گیری توطئه‌ای بزرگ توسط سرویس‌های جاسوسی علیه ایران است اما هنوز برخی از دولتمردان کشورمان بدون توجه به این حقایق روشن درصدد حفظ تقدس برجام هستند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه اروپایی‌ها درصدد کشاندن مذاکرات به برخی مسائل مهم دیگر هستند عنوان کرد:‌ جلوگیری از توسعه توان موشکی و کاهش ضریب نفوذ بسیار گسترده کشورمان در منطقه از مهم‌ترین نقشه‌های بعدی اروپا و آمریکا برای ایران است.

وی قصد واقعی آمریکایی‌ها برای خروج از برجام را انداختن ایران در تله اروپایی‌ها دانست و تصریح کرد:‌ از آن‌جا که اروپایی‌ها به‌خاطر منافع‌شان تمام قد در برابر سیاست‌های آمریکا زانو می‌زنند بنابراین آمریکا با این حربه درصدد اخذ تعهدات مورد نظر خود از ایران است.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان مسیر کشورمان را پس از اتفاقات اخیر بسیار روشن ارزیابی کرد و ابراز داشت:‌ امیدوارم دولتمردان کشور نیز با تأسی به سخنان مقام معظم رهبری غفلت در مورد نوع برخورد با اروپایی‌ها را کنار گذاشته و از بازی کردن در زمین دشمن دست بردارند.

نماینده مردم رشت در مجلس با تأکید بر اینکه اروپایی‌ها باید برجام را به همین شکل فعلی بپذیرند ابراز داشت:‌ اگر اروپایی‌ها به همین برجام فعلی راضی بودند ایران نیز بنا به تعهداتش به این تفاهمنامه پایبند است اما در غیر این‌صورت ایران برجام را کنار گذاشته و به مسیر خود ادامه خواهد داد.

کوچکی‌نژاد نتیجه سه سال پایبندی به برجام را تنها هدر رفت فرصت‌های طلایی برای ایران خواند و گفت:‌ این معا‌هده که از تقدس ویژه‌ای در برخی دولتمردان برخوردار است در تمام این سال‌ها به جای حل چالش‌های موجود مشکلات بسیار زیادی را در ابعاد و حوزه‌های مختلف به کشور تحمیل کرد.

انتهای پیام/ش

نظر شما