شناسهٔ خبر: 25676750 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه مردم‌سالاری | لینک خبر

حقایقی درباره ستاره محبوب بارسلونا

صاحب‌خبر -

ستاره محبوب بارسلونا با تعویض در دقیقه ۸۱ آخرین بازی فصل تیمش مقابل رئال سوسیه‌داد برای همیشه با محبوب‌ترین پیراهن دوران حرفه‌ای‌اش خداحافظی کرد.
 به گزارش سایت نود، فارغ از تمام شاعرانگی‌هایی که در وصف او سروده شده، آندرس در تمام این سال‌ها بیش از بیرون میدان در زمین حرف زده اما کم‌تر از حد توانایی‌های بالایش مورد توجه قرار گرفته. کافی است به آمار او در فصل جاری نگاهی بیندازید؛ ۲۵ بازی، یک گل زده، ۵۰ درصد دقت شوت، ایجاد ۱۶ موقعیت گل، ۸۸ درصد دقت در پاس، ۱۶ متر طول پاس، ۶۲ درصد پیروزی در دوئل‌ها و البته اشتباه در تنها واکنش دفاعی.
هماهنگی خاص 
اگر تنها عملکرد فصل آخر «دن آندرس» مدنظر باشد، باز هم می‌توان او را مهره بدون جایگزین بارسا نام برد. کافی است بدانید او در یکی از کلیدی‌ترین بازی‌های این فصل یعنی جدال ال‌کلاسیکو در خانه رئال مادرید، ۸۱ درصد پاس موفق داشت و در مجموع ۱۱ دوئل از ۱۲ دوئل را به سود خودش خاتمه داد. آندرس نه در این بازی بلکه در تمام طول فصل همان بازیکن مورد نیاز والورده نام داشت؛ فردی  که با پاسکاری، دفاع رقیب را جلو بکشد، از حجم آن بکاهد و با منطقه عوض کردن مداوم، زمینه‌ساز پیروزی تیمش شود. البته طبیعتا بالا رفتن سن و سال، به عهده گرفتن وظایف سنگین گذشته را کمی سخت کرده بود و والورده به همین دلیل گاهی آندرس را به میدان نمی‌فرستاد؛ با این حال او هرگاه در زمین حضور داشت، بیش‌ترین میزان پاس سالم را به نمایش می‌گذاشت.
 هدف شماره یک 
در کمال تعجب، بیش‌ترین میزان هماهنگی اینیستا نه با بازیکنان کلیدی اصلی بلکه با پائولینو، مهاجم برزیلی آبی و اناری‌ها شکل گرفت. او  ۴۳ درصد کل پاس‌های سالم این فصلش را به مقصد بازیکن برزیلی فرستاد و ۲۳ درصد پاس‌های پائولینیو را نصیب برد. اینیستا در طول فصل سپری شده، بیش از هر منطقه‌ای تمایل به  تعویض بازی به سمت چپ داشت و ۹۷ پاس بلند او در این منطقه فرود آمد.ارتباط او با مسی هم جالب بود؛ به حدی که سازنده ۱۲ درصد گل‌ها و باعث ارسال پاس گل از سوی ستاره آرژانتینی شد.
دلتنگی مضاعف 
با این اوصاف، بارسلونا قطعا بدون او در میانه میدان چیزی کم دارد. ماجرا فقط  در مدل بازی موثر و بی‌حاشیه اندرس خلاصه نمی‌شود. مساله اصلی، توازن و روحی بود که او در تیم به وجود می‌آورد. در چنین شرایطی پیدا کردن بازیکنی شبیه «اندرسیتو» از سخت‌ترین کارهای دنیاست.

نظر شما