شناسهٔ خبر: 25676381 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

انگیزه مضاعف ملی‌پوشان کشتی برای رقابت‌های آسیایی

صاحب‌خبر -
 

مرحله نخست اردوی تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی از ۲۸ اردیبهشت با حضور همه مدعیان در خانه کشتی عبدالله موحد تهران آغاز شد و مدعیان دوبنده تیم ملی با انگیزه مضاعف برای حضور در بازی های آسیایی تلاش می کنند.

به گزارش ایرنا، فرنگی کاران در ادامه تمرینات خود صبح دیروز تمرین مرور فن را برگزار کردند. در این تمرین اردونشینان زیر نظر کادر فنی به تمرین فنون مختلف در خاک و سرپا پرداختند. اردوی فرنگی کاران طبق برنامه ریزی صورت گرفته با انجام تمرینات کششی، ایستگاهی و وزنه تا روز هفتم خرداد ماه ادامه می یابد.

همچنین آزادکاران هم که در چند روز گذشته تمرینات مختلفی همچون مرور فن و وزنه را زیر نظر کادر فنی برگزار کرده اند، صبح دیروز تمرین نفس‌گیری را پشت سر گذاشتند و عصر هم به ورزش باستانی پرداختند. مرحله اول تمرین اردونشینان این رشته هم تا هفتم خرداد ماه ادامه می یابد.

قرار است مرحله دوم اردوی ملی پوشان پس از چند روز استراحت مجددا از سر گرفته شود و برنامه تمرینی و مسابقات تدارکاتی آن ها تا زمان بازی های آسیایی مشخص شده است.

رقابت های کشتی بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا روزهای ۲۸ تا ۳۱ مرداد برگزار می شود.

مراسم قرعه کشی این رقابت‌ها با حضور نماینده هر تیم بعدازظهر روز قبل از مسابقات و مراسم وزن‌کشی هم در صبح روز مسابقات انجام می‌شود. مسابقات طبق آخرین قوانین و مقررات اعلامی از سوی اتحادیه جهانی کشتی برگزار خواهد شد و از نفرات شرکت کننده تست دوپینگ هم گرفته می شود.

این رقابت ها در سالنی با ظرفیت یک هزار نفر که ۱۵۰ متر با دهکده ورزشکاران فاصله دارد بر روی دو تشک کشتی برگزار می شود و دو تشک هم برای سالن تمرین محل برگزاری مسابقات در نظر گرفته شده است. رشته کشتی در بازی های آسیایی در وزن های المپیکی برگزار می شود؛ به طوری که در کشتی آزاد، کشتی گیران وزن های ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶، ۹۷، ۱۲۵ کیلوگرم و در کشتی فرنگی کشتی گیران وزن های ۶۰، ۶۷، ۷۷، ۸۷، ۹۷، ۱۳۰ کیلوگرم حضور خواهند داشت و شش وزن هم به کشتی زنان اختصاص داده شده است. این در حالی است که در بازی های آسیایی ۲۰۱۴ در اینچئون کره جنوبی، کشتی گیران در هشت وزن به میدان رفتند که حاصل آن ۲مدال طلا و ۵ مدال برنز در کشتی فرنگی و ۴ مدال طلا و یک نقره در کشتی آزاد برای کاروان ایران بود.

برچسب‌ها:

نظر شما