شناسهٔ خبر: 25673400 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

ایران مال ۲۰۰ هزار متر اضافه بنا دارد

باشگاه خبرنگاران جوان : عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه سازندگان پروژه ایران مال تخلفات را قبول ندارند، گفت: این پروژه ۲۰۰ هزار متر مربع اضافه بنا دارد.

صاحب‌خبر -

محمد سالاری رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران، افشین حبیب زاده معاون نظارت شورای شهر تهران، محمد علیخانی رئیس کمسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران و محمود میرلوحی از کمیسیون بودجه شورای شهر تهران امروز جلسه‌ای را با حضور سازمان بازرسی شهرداری و شهردار منطقه ۲۲ برگزار کردند تا پروژه ایران مال را مورد بررسی قرار دهند.

سالاری با اشاره به بررسی در مورد تخلفات پروژه ایران مال که از سوی رئیس سازمان بازرسی شهرداری تهران مطرح شده است، گفت: بنا به نقش نظارتی که در کمیسیون‌های تخصصی شورای شهر تهران داریم، سعی کردیم که طی جلسات کارشناسی همه ابعاد این پروژه بزرگ مقیاس که پیچیدگی‌های بسیاری دارد را مورد بررسی قرار دهیم و در نهایت جمع بندی کنیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران افزود: شهرداری منطقه ۲۲ فرم خلافی برای پروژه ایران مال تهیه کرده و مطابق این فرم؛ پروژه ایران مال نسبت به آخرین پروانه ساختمانی اخذ شده از شهرداری حدود ۲۰۰ هزار متر مربع اضافه بنا دارد. فرم تهیه شده برای رسیدگی به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارسال شده است.

وی با اشاره به جلسه‌ای که با مالکان، مهندسان مشاور و نمایندگان فنی پروژه ایران مال، بیان کرد: آن‌ها تخلفات مطرح شده از سوی شهرداری را قبول ندارند و اعلام کردند؛ «به موجب آخرین پروانه حدود ۱۶۶۰۰۰۰ (یک میلیون و ششصد و شصت هزار) متر مربع اجازه ساخت و ساز در این پروژه را داریم، در صورتی که برج ۲۱ طبقه اداری مجموعه ایران مال هنوز ساخته نشده و حدود ۳۰۰ هزار متر است.»، البته مالکان پروژه اینگونه بیان کردند که قصدی برای ساخت ۳۰۰ هزار متر برج اداری ندارند و اظهار کردند؛ «اگر متراژی که شهرداری اعلام می‌کند را با ۳۰۰ هزار مترمربع تهاتر کنیم، هنوز از شهرداری طلب داریم.»، در حقیقت آن‌ها تخلفات را قبول ندارند.

وی با اشاره به بازدید میدانی از پروژه، تاکید کرد: ایران مال پروژه بسیار وسیع و بزرگی است و امکان ندارد که بتوان در یک بازدید میدانی همه ابعاد پروژه مورد بررسی قرار گیرد. مقرر شد روز شنبه با حضور کارشناسان کمیسیون شهرسازی و معماری، شهرداری منطقه، سازمان بازرسی و نمایندگان پروژه در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر جلسه‌ای برگزار کنیم و به یک جمع بندی نهایی برسیم.

 

برچسب‌ها:

نظر شما