شناسهٔ خبر: 25673390 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

توسعه روابط تجاری فعالان اقتصادی فارس و لهستان

فعالان اقتصادی فارس و لهستان برای توسعه روابط تجاری همکاری می‌کنند.

صاحب‌خبر -

توسعه روابط تجاری فعالان اقتصادی فارس و لهستانبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، رییس دفتر آژانس سرمایه گذاری و تجارت لهستان در ایران گفت: به دنبال ایجاد زمینه همکاری‌های بیشتر تجاری و اقتصادی فعالان اقتصادی استان فارس و کشور لهستان هستیم.

جاروسلاو کاچینسکی امروز در دیدار با نائب رئیس و معاون اتاق بازرگانی شیراز که در اتاق شیراز برگزار شد، بیان کرد: دفتر سرمایه گذاری و تجارت لهستان ساختار دولتی دارد و زیر مجموعه وزارت توسعه کشور لهستان است که از دو سال پیش همه سرمایه گذاری‌های دولت لهستان از طریق این دفتر در دنیا انجام می‌شود.

وی افزود: بعد از برجام و برداشتن تحریم‌های ایران، دولت لهستان طرح حرکت به ایران را برای توسعه روابط با این کشور آماده و اجرا کرده است.
کاچینسکی با اشاره به همکاری‌های مشترک کشور ایران و لهستان اظهارداشت: طرح حرکت به ایران موجب شد حجم مبادلات ایران و لهستان از ۲۸ میلیون دلار به حدود ۳۰۰ میلیون دلار افزایش یابد .
وی اضافه کرد: ما به دنبال برقراری و ایجاد زمینه‌های همکاری با استان فارس هستیم که این مهم را به صورت همکاری‌های مشترک دنبال خواهیم کرد.
رئیس دفتر آژانس سرمایه گذاری و تجارت لهستان در ایران ادامه داد: لیست کامل اطلاعات شرکت‌های لهستان که آماده همکاری با کشور ایران و استان فارس هستند را ارایه می‌کنیم تا زمینه‌ همکاری‌ها بهتر و دقیق‌تر مشخص شود.
کاچینسکی با بیان اینکه لهستان یکی از تولیدکنندگان مواد آرایشی و بهداشتی در اروپاست، اعلام کرد: آماده ارایه اطلاعات و همکاری‌های بیشتر و مشترک در زمینه‌های محصولات آرایشی و بهداشتی، دندانپزشکی، کشاورزی و مواد غذایی با استان فارس هستیم.
وی تصریح کرد: اواخر تابستان امسال میزبان هیات رسمی تجار و فعالان اقتصادی استان فارس در کشور لهستان هستیم که در این سفر ظرفیت‌های اقتصادی کشور لهستان به آن‌ها معرفی می‌شود.

نظر شما