شناسهٔ خبر: 25673260 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

امام جمعه همدان:

اسلام برای سلامتی مردم حساب ویژه ای باز کرده است

آیت الله طه محمدی گفت: اسلام برای سلامتی مردم حساب ویژه ای باز کرده است از این رو شناخت صحیح بیماری و تجویز درست دارو وظیفه سنگینی بر دوش پزشکان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاث الدین طه محمدی نماینده ولی فقیه در استان همدان عصر امروز در دیدار مدیران دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: یکی از امتیازات طب سنتی آن است که طب جدید در گام اول به دنبال تجویز دارو است که اگر ذره ای این دارو اشتباه باشد اتفاقات جبران ناپذیری خواهد داشت.

وی ادامه داد: طب سنتی برای درمان متکی به گیاهان دارویی است که اگر با علم و آگاهی تجویز شوند برای بیمار خطری نخواهد داشت.

آیت الله طه محمدی توجه به نیاز بیمار را از وظایف پزشکان دانست و گفت: طبابت نوعی هنر است چرا که بسیاری از بیماران نیار به دارو ندارند و فقط با دادن راهنمایی می توان آن ها را مداوا کرد.

وی گفت: اگر بتوانیم طب اسلامی را با طب جدید همراه کنیم و از موفقیت های طب جدید در آن استفاده کنیم جان بسیاری از افراد را می توان نجات داد.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان به اهمیت پرورش گیاهان دارویی پرداخت و گفت: وجود زمین و آب مناسب امری حیاتی است و چه بهتر است که پرورش این گیاهان زیر نظر استادان مجرب قرار گیرد.

وی سلامتی را نعمت بزرگی عنوان کرد و افزود: بنده اگر طلبه نبودم صد در صد طبیب می شدم زیرا نجات جان دیگران بسیار لذت بخش است.

امام جمعه همدان هدف طب جدید و قدیم را یکسان دانست و گفت: همه کسانی که در زمینه سلامت مشغول به فعالیت هستند یک هدف دارند و آن هم جلوگیری از بیماری مردم است.

وی بیان کرد: اسلام برای سلامتی مردم حساب ویژه ای باز کرده است از این رو شناخت صحیح بیماری و تجویز درست دارو وظیفه سنگینی بر دوش پزشکان است./979/پ203/ب1

نظر شما