شناسهٔ خبر: 25673254 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شورای عالی صلح افغانستان اظهارات نماینده روسیه را رد کرد

کابل - ایرنا - شورای عالی صلح افغانستان اظهارات «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در امور افغانستان را که گفته بود آمریکا مستقیم با طالبان برای صلح وارد گفت و گو شود را رد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا ، «احسان طاهری» سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که هیچ کشوری نمی تواند به نمایندگی از افغانستان وارد گفت وگوهای صلح با طالبان شود.
وی گفت که از همکاری تمام کشورها برای برقراری صلح در افغانستان استقبال می کند اما مداخله هیچ کشوری را در این باره نمی پذیرد و در صورتی که دولت این کشور حضور داشته باشد دیگر چه نیازی وجود دارد که مخالفان دولت با یک کشور خارجی وارد گفت و گو شوند.
کابلوف به تازگی گفته بود که آمریکا باید بطور مستقیم با طالبان گفت و گو کند و این گروهی است که 40 درصد خاک افغانستان را در اختیار دارد.
وی گفته است که آمریکا در حال حاضر روندی را در افغانستان در پیش گرفته است که اتحاد جماهیر شوروی سابق در زمان اشغال افغانستان با آن مواجه بود و آمریکا دو گزینه بیشتر ندارد، یا باید با طالبان وارد گفت و گو شود و یا منتظر تداوم جنگ در افغانستان برای زمانی نامعلوم باشد.
کابلوف گفت که با افزایش نیروی آمریکا مشکل افغانستان حل نمی شود و اگر به جای 5 هزار، 50 هزار نیرو نیز به این کشور بفرستد بازهم جنگ ادامه خواهد یافت و وضعیت این کشور بهتر نخواهد شد.
آساق*291*1104*1663**

نظر شما