شناسهٔ خبر: 25673219 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

پروژه های نیمه تمام زنجان رایگان واگذار می شود

شهرام طهماسبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه های نیمه تمام یکی از مشکلاتی است که در کل کشور وجود دارد و می توان گفت به یکی از موانع

صاحب‌خبر - شهرام طهماسبی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: پروژه های نیمه تمام یکی از مشکلاتی است که در کل کشور وجود دارد و می توان گفت به یکی از موانع توسعه تبدیل شده است.
وی یادآورشد: این پروژه ها زمانی بدون در نظر گرفتن منابع مالی و مدت اجرا و بهره برداری آغاز به کار کرده و امروز به مشکلی پیش روی مدیران تبدیل شده اند.
طهماسبی اظهار کرد: دولت این توان مالی و بودجه ای را ندارد که بتواند تمام این پروژه ها را به سرانجام رساند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: یکی از ابزارهای قانونی اتمام و بهره برداری از این پروژه ها، اجرای ماده 27 قانون است که به موجب آن، این پروژه به بخش خصوصی توانمند واگذار می شود.
وی با بیان اینکه در ازای واگذاری پروژه ای هزینه ای دریافت نمی شود، خاطرنشان کرد: شخص حقیقی یا حقوقی که پروژه ها را در اختیار می گیرد باید منابع مورد نیاز برای خاتمه آنها را تامین کند تا بتواند پروژه ها را به بهره برداری برساند.
طهماسبی ادامه داد: بااین واگذاری سرمایه گذاران بخش خصوصی در کنار دولت برای اجرای پروژه ها قرار می گیرند و به بهره برداری از آنها کمک می کنند.
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان گفت: اغلب پروژه های نیمه کاره زنجان اقتصادی هستند یا می توانند با ساز و کارهایی به پروژه دارای صرفه اقتصادی تبدیل شوند و واگذاری آنها می تواند انگیزه مشارکت را در بخش خصوصی ایجاد کند.
زنجان یک هزار و 322 پروژه نیمه کاره دارد که بهره برداری از آنها نیازمند بیش از هفت هزار میلیارد ریال اعتبار است.
3001/6085
انتهای پیام

نظر شما