شناسهٔ خبر: 25673127 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

تعاون روستایی 240 تن خرما در کردستان توزیع می کند

سید احمد ذکریایی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجوز توزیع این میزان خرما هم اکنون در استان صادر شده و عاملان توزیع می توانند به

صاحب‌خبر - سید احمد ذکریایی نژاد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجوز توزیع این میزان خرما هم اکنون در استان صادر شده و عاملان توزیع می توانند به اداره های تعاون روستایی برای خرید و عرضه این محصول اقدام کنند.
وی افزود: توزیع این کالا در سه شهرستان بیجار، سنندج و کامیاران شروع شده اما در باقی شهرستان ها به علت اینکه تاکنون شخصی به عنوان عامل فروش مراجعه نکرده، آغاز نشده است.
ذکریایی نژاد تاکید کرد: این خرماها از نوع درجه یک و هر کیلوگرم آن با قیمت 75 هزار ریال عرضه می شود و مقرر شده در هر شهرستان یک یا دو محل برای توزیع در نظر گرفته شود.
وی یادآور شد: سازمان تعاون روستایی کشور سال گذشته هشت هزار و 580 تن خرما به صورت توافقی از باغداران جنوب کشور خریداری کرد و اکنون از طریق شبکه گسترده شرکت‌های تعاونی‌های روستایی و کشاورزی و تشکل‌های بخش کشاورزی با هدف رضایتمندی تولید کنندگان و مصرف کنندگان آن را توزیع می کند.
به گزارش ایرنا، خرما از کالاهای پر مصرف ماه مبارک رمضان است و امسال برای جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت آن سازمان تعاون روستایی اولین بار اقدام به توزیع آن به نرخ توافقی کرده است.
قیمت خرما در بازار استان کردستان به نسبت درجه های آن معمولی تا ممتاز از 60 تا 100 هزار ریال عرضه می شود.
مصرف خرما در افطار علاوه بر اینکه در روایات و احادیث به آن بسیار توصیه شده است علاوه بر اینکه سبب کنترل اشتها شده و از پر خوری در افطار جلوگیری می کند باعث تنظیم قند خون و بازیابی توان ذهنی و عضلانی می شود.
خرما مانع تجمع چربی شده و بدلیل دارا بودن عناصر مفید، دفاع بدن را نیز در برابر امراض بالا می‌برد و علاوه بر این، خرما برای بیماران دارای چربی خون، چاقی و ناراحتی‌های تنفسی مفید است.
لازم به ذکر است که زیاده‌ روی در مصرف خرما برای کبد خوب نیست و در ضمن فشار خون را بالا برده و سبب پوسیدگی دندان ها و همچنین چاقی می‌شود.
3034/9102
انتهای پیام

نظر شما