شناسهٔ خبر: 25673058 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

درخواست ترامپ از چین برای محافظت از مرز خود با کره شمالی

دونالد ترامپ از چین خواست تا زمان دستیابی به یک توافق با پیونگ‌یانگ، مرز خود با کره شمالی را امن نگه دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، امروز (دوشنبه) از چین خواست مرز خود با کره شمالی را امن نگه دارد.

وی در حساب توییتر خود نوشت: «چین باید مرز خود با کره شمالی را محکم و امن نگه دارد تا زمانی که با این کشور (کره شمالی) به یک توافق برسیم. منظور این است که اخیرا افراد زیادی از مرز این کشور عبور کرده اند. من می خواهم این اتفاقی که گفتم بیفتد تا زمانی که کره شمالی توافقی را امضا کند».

وی این اظهارات را در حالی مطرح کرد که قرار است در ماه ژوئن سال جاری میلادی با «کیم جونگ اون»، رهبر کره شمالی، درباره برنامه های هسته ای این کشور ملاقات داشته باشد. اشتیاق دونالد ترامپ برای ملاقات با رهبر کره شمالی همه مقامات آمریکایی را متعجب کرده است.

این در حالی است که پیونگ‌یانگ پیشتر اعلام کرد اگر آمریکا همچنان بر خلع سلاح هسته ای یک جانبه کره شمالی تأکید کند، نشست آتی کیم جونگ اون  با دونالد ترامپ لغو خواهد شد. در پی ادامه رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، کره شمالی نشست مقامات عالی رتبه خود با کره جنوبی را که قرار بود چهارشنبه هفته گذشته برگزار شود، لغو کرد. 

کره جنوبی نیز اقدام کره شمالی در به تعویق انداختن نشست مقامات دو کره را تأسف آور توصیف کرد.

انتهای پیام/

نظر شما