شناسهٔ خبر: 25673007 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

توافق چین و آمریکا بورس، نفت و دلار را بالا برد

چین و آمریکا طی روز‌های گذشته توافق کردند تا جنگ تجاری و اعمال تعرفه وارداتی علیه یکدیگر را موقتاً متوقف کنند.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری فارس: در پی توافق چین و آمریکا برای توقف موقتی جنگ تجاری بورس‌های بین‌المللی، دلار و نفت روند صعودی در پیش گرفتند.

به گزارش رویترز، چین و آمریکا طی روز‌های گذشته توافق کردند تا جنگ تجاری و اعمال تعرفه وارداتی علیه یکدیگر را موقتاً متوقف کنند.

دو کشور اعلام کردند در حال مذاکره برای امضای توافق دوجانبه تجاری گسترده‌تری هستند. این خبر خوشی برای بازار‌های سهام، نفت و ارز بود و باعث شد تا شرایط مثبتی در آن‌ها رقم بخورد.

شاخص سهام STOXX۶۰۰ اروپا ۰.۴ درصد افزایش یافت. شاخص FTSE۱۰۰ لندن نیز ۰.۹ درصد رشد کرد و به رکورد جدیدی رسید. شاخص S&P مینی آمریکا نیز ۰.۶ درصد در بازار آسیا بالا رفت.

استفان باربیردلاسیر کارشناس مؤسسه ماکورکپیتال می‌گوید: احساس خوبی در بازار دارایی‌های ریسکی ایجاد شده است.

لری‌کودلو مشاور ارشد اقتصادی رئیس جمهور آمریکا و وزیر خزانه‌داری این کشور معتقد است توافق انجام شده بین چین و آمریکا چارچوب بهبود نابرابری تجاری بین دو کشور را فراهم می‌کند.

قیمت نفت در معاملات امروز به دلیل بهبود چشم‌انداز‌ها نسبت به کاهش تنش بین چین و آمریکا روندی افزایشی را طی کرد و نفت برنت به حدود ۷۹ دلار در هر بشکه رسید.

ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارز‌های بین‌المللی نیز ۰.۳ درصد افزایش یافت و این در حالی است که ارزش یورو ۰.۲۵ درصد کاهش یافت و به ۱.۴۶ دلار رسید. البته بازار نفت نیم‌نگاهی نیز به انتخابات ونزوئلا تقاضای نفت در بازار و نگرانی‌ها نسبت به ارز ناشی از تنش‌ها در خاورمیانه دارد.

نظر شما