شناسهٔ خبر: 25672958 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

چند دوره‌ای در هندبال فراز و نشیب داشتیم

سلطانی‌فر: می‌توانیم مسیری را که والیبال برای موفقیت رفته‌ایم برای هندبال هم تکرار کنیم/ فضای خوبی در بوکس ایجاد شده است

وزیر ورزش و جوانان گفت: چند دوره‌ای در هندبال فراز و نشیب داشتیم؛ می‌توانیم مسیری را که والیبال برای موفقیت رفته‌ایم برای هندبال هم تکرار کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، مسعود سلطانی‌فر در حاشیه بازدید از اردوی تیم ملی هندبال در جمع خبرنگاران گفت: فرارسیدن ماه مبارک رمضان را تبریک می‌گویم. ما چند دوره‌ای در هندبال فراز و نشیب داشتیم؛ نمی‌دانم چرا اتفاق خوبی که در والیبال افتاد در هندبال نمی افتد.

وی ادامه داد: ما لژیونرهای زیادی در هندبال داریم و با برنامه‌ریزی خوب می‌توان هندبال را به جایگاهی که والیبال رسیده برسانیم. ما دوران جدیدی را در هندبال شروع کرده‌ایم. آقای رحیمی به دلیل مشکلات و بدهی‌های زیاد قصد رفتن از این فدراسیون داشت، اما من موافقت نکردم.

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: ما از هندبال انتظارات ویژه‌ای داریم؛ در رده‌های نوجوانان و جوانان پتانسیل خوبی داریم و در مدت زمان ۵ تا ۱۰ سال آینده می توانیم به یکی از تیم‌های خوب دنیا تبدیل شویم. ما از تمام توانمان استفاده می‌کنیم تا بتوانیم نتیجه بگیریم. مربی جدید تیم ملی هندبال رزومه خوبی دارد و انشالله بتواند در تیم ملی تاثیرگذار باشد.

سلطانی‌فر در پایان خطاب به ملی‌پوشان هندبال خاطر نشان کرد: تا قبل از بازی‌های آسیایی جاکارتا یک یا دو نوبت دیگر به تمرینات شما سر خواهیم زد.

وی تصریح کرد: بعد از اینکه تقریباً ترکیب کاروان اعزامی در رشته‌های مختلف تا حدود ۹۵ درصد قطعی شد تصمیم گرفتیم علاوه بر کار کارشناسی مدیران وزارت و کمیته، نظارت و رصد تیم‌های ملی به همراه رئیس کمیته ملی المپیک از اردوهای آماده‌سازی رشته‌های مختلف بازدید داشته باشیم. این بازدیدها از این به بعد بیشتر هم خواهد شد و می‌خواهیم گزارشات را با مشاهدات تطبیق دهیم و با مشکلات از نزدیک آشنا شویم و با همگرایی خوبی که کمیته و وزارت دارند مشکلات را برطرف کنیم. 

وزیر ورزش و جوانان تصریح کرد: طی بازدیدهایی که در روزهای اخیر داشتیم شرایط خوب است و با توان خوبی کار دنبال می‌شود رقابت در این دوره از بازی‌های آسیایی سخت است چون علاوه بر قدرت‌های برتر آسیا یعنی چین، کره جنوبی و ژاپن ۵-۶ کشور دیگر برای رسیدن به رتبه چهارمی رقابت می‌کنند.

وی با اشاره به وضعیت هندبال گفت: شرایطی که امروز در هندبال داریم با وضعیت مطلوب بلند مدت براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته فاصله دارد و باید سریعتر مسیر را طی کنیم. اتفاقی که ۱۰-۱۵ سال گذشته در والیبال افتاد و از یک قدرت درجه ۲ در آسیا به قدرت درجه یک جهانی تبدیل شدیم در هندبال هم باید رخ دهد چون لژیونرها و ملی‌پوشان خوبی در اختیار داریم.

سلطانی‌فر افزود: مربی خوب با رزومه مناسبی داریم که فکر می‌کنم طی یک برنامه ریزی ۵ تا ۱۰ ساله بتوانیم مسیری را که والیبال طی کرده و به یک قدرت جهانی تبدیل شده در هندبال هم تکرار کنیم. با اخباری که از رغبت و اشتیاق نوجوانان و جوانان برای حضور در این رشته از باشگاه‌های مختلف در استان‌ها داریم می‌توانیم طی یک دوره ۵ تا ۱۰ ساله پا را فراتر از آسیا بگذاریم و به قدرت جهانی تبدیل شویم.

وی درباره دلیل کم بودن سهمیه برخی رشته‌های مدال آور مانند بوکس در بازی‌های آسیایی گفت: سهمیه‌های ما به ویژه در بوکس هنوز قطعی نشده است. بعد از تغییراتی که در این فدراسیون داشتیم و نیروی جوانی که اضافه شد فضای خوبی ایجاد شده و این رشته هم جزء ورزش‌هایی است که در یک دوره ۵ تا ۱۰ ساله می‌تواند خروجی خوبی داشته باشد. نتایج کارشناسی‌ها در ستاد عالی بازی‌ها با حضور رئیس و دبیر کمیته ملی المپیک و معاونان وزارت ورزش مورد بررسی قرار می‌گیرد. این ستاد از یک سال قبل تشکیل شده و برنامه‌ریزی را تا المپیک ۲۰۲۰ ادامه خواهیم داد. ستاد عالی را به صورت دائم فعال نگه خواهیم داشت چون پس از آن بازی‌های آسیایی جاکارتا و المپیک جوانان را پیش رو خواهیم داشت.

انتهای پیام/

نظر شما