شناسهٔ خبر: 25672721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در مناطق محروم خوزستان؛

140 هزاردانش آموز ازبرنامه های اوقات فراغت بهره مند می شوند

اهواز - ایرنا - معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان گفت: 140 هزار دانش آموز مناطق محروم این استان با حمایت آموزش و پرورش از برنامه های اوقات فراغت بهره مند می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا مهدی رفیعی دوشنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای استانداری افزود: برنامه های اوقات فراغت در هفت هفته و هر هفته هشت ساعت در نظر گرفته شده است.
وی بیان کرد: برای زیر پوشش قرار دادن این تعداد دانش آموز در برنامه های اوقات فراغت به 230 میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان در ادامه با اشاره به اینکه غنی سازی اوقات فراغت تنها مربوط به فصل تابستان نیست گفت:در یک دوره تحصیلی،چهار سال و چهارماه تعطیلی وجود دارد که البته میزان تعطیلی در خوزستان به دلیل تعطیلی در شرایط نامناسب اقلیمی بیشتر است و این موضوع استفاده هر چه بهتر از اوقات فراغت دانش آموزان را مهم تر می کند.
وی افزود:باید به دانش آموزان این آموزش را بدهیم که در زمان فراغت کتابخوانی و ورزش را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
رفیعی گفت: تبادل احساس و افکار در خانواده یک ارتباط مناسب خانوادگی است که به دلیل استفاده زیاد از فضای مجازی و تلویزیون ارتباط درون خانواده ها کم رنگ شده است.
وی بیان کرد:تدوین برنامه هایی برای تقویت ارتباط دانش آموز با خانواده باید در دستور کار آموزش و پرورش قرار گیرد.
رفیعی از جمله اهداف برنامه های اوقات فراغت را استمرار فعالیت های تربیتی، ارتقای بینش دینی و هنری، تامین سلامت جسمی و بدنی بیان کرد.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان گفت: در اوقات فراغت باید زمینه شادی و تفریح دانش آموزان فراهم شود و امسال نیز با توجه به شعار سال ' حمایت از کالای ایرانی' مهارت آموزی در برنامه های اوقات فراغت در نظر گرفته شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان نیز بیان کرد: یکی از مسایلی که باید به آن بسیار توجه شود بهبود محتوای اوقات فراغت است.
محمد تقی زاده افزود: 250 هزار دانش آموز که این تعداد 2 برابر جمعیت دانش آموزان استان بوشهر است در مناطق 2 زبانه خوزستان مشغول به تحصیل هستند و همین تعداد دانش آموز نیز در مناطق محروم خوزستان وجود دارد که باید برای آنها برنامه های اوقات فراغت مفید برگزار شود.
وی گفت:برگزاری برنامه های اوقات فراغت برای آمار بالای دانش آموزان خوزستان نیاز به اعتبار دارد.
معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خوزستان نیز بیان کرد: هزینه استفاده از فضاهای ورزشی بالا است و دانش آموزانی که توانایی مالی ندارند امکان استفاده از این فضاها را ندارند، که می توان برای کاهش این هزینه ها فضاهای ورزشی را در فضاهای اموزشی ایجاد کرد.
محمود معزی اضافه کرد: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که 10 درصد از مدارس و فضاهای خود را برای فعالیت های ورزشی و پر کردن اوقات فراغت دانش آموزان مهیا کند.
7158/ 6037

نظر شما