شناسهٔ خبر: 25672325 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

معجزه‌ای که برای ایران در جام جهانی۲۰۱۸ اتفاق نخواهد افتاد/ خط حمله تیم ملی حرف زیادی برای گفتن ندارند

بر اساس گزارش یک سایت آفریقایی، هواداران تیم ملی فوتبال ایران نباید منتظر معجزه‌ای از جانب تیم کشورشان در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سایت «مونیتور» اوگاندا در گزارشی به بررسی وضعیت تیم ملی فوتبال ایران پرداخته و در این ارتباط نوشته است؛ جواز حضور تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه همانطور که از یکی از بهترین تیم های آسیا انتظار می رفت به راحتی و با قدرت به دست آمد اما تیم ملی هنوز به اندازه کافی خوب نیست که با چالش های قویتر از آنچه که با تیم هایی همچون چین و قطر داشته است، مواجه شود. ایران در گروهی قرار دارد که باید با دو غول فوتبال اروپا یعنی پرتغال و اسپانیا و البته مراکش تازه پدیدار شده مصاف کند و منطقی است که بگوییم بهترین امیدواری ایران این است که از به پایان بردن مرحله گروهی جام جهانی در جایگاه آخر گروه آن هم برای سومین دوره متوالی خودداری کند. اجتناب از حذفی دیگر در مرحله گروهی جام جهانی معجزه ای است که اتفاق نخواهد افتاد.

کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران یکی از افراد پیشرویی است که در ابتدا به بسته نگه داشتن دروازه تیم شان اعتقاد دارند، از این رو تیم ملی در جام جهانی 2018 با روشی دفاعی و خیمه زدن در زمین خود بازی خواهد کرد و مترصد فرصتی برای ترتیب ضدحمله به روی دروازه رقبا خواهد بود.

نقطه قوت تیم ملی توانایی کی روش برای سازماندهی تیم در خط دفاعی است. خط دفاعی تیم ملی برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است، به طوری که در 10 بازی مرحله انتخابی جام جهانی تنها دو گل در بازی آخر خود دریافت کردند و در تمامی 9 بازی ابتدایی خود در این مرحله دروازه خود را بسته نگه داشتند.

با وجود خط دفاعی مستحکم تیم ملی، نقطه ضعف ایران این است که آنها در خط حمله حرف زیادی برای گفتن ندارند. کی روش قطعاً از این بابت دچار اضطراب خواهد شد چرا که تیم تحت هدایتش در 10 بازی مرحله انتخابی تنها 10 گل در مصاف با تیم هایی همچون سوریه و ازبکستان به ثمر رساند و اکنون در جام جهانی باید با اسپانیا و پرتغال دیدار کند.

سردار آزمون ستاره تیم ملی ایران است که برای روبین کازان ورسیه بازی می کند و امید اول این تیم برای گلزنی در جام جهانی است. سامان قدوس هم که عضو تیم اوسترشوندس سوئد است، یکی از معدود بازیکنان ایرانی است که وقتی صاحب توپ شود، هیجان واقعی را به وجود خواهد آورد.  

پیش بینی شانس ایران در جام جهانی 2018 خیلی دشوار به نظر نمی رسد، آنها در ماه ژوئن سه بازی دیگر بر تعداد مجموع بازی های خود از حضور در دوره های قبلی جام جهانی اضافه خواهند کرد و احتمالا دو شکست دیگر به کارنامه جام جهانی آنها اضافه خواهد شد. آنها می توانند یکی از تیم های گروه خود را سورپرایز کنند، اما شگفتی بیشتری در کار نخواهد بود.

اسطوره جام جهانی تیم ملی ایران هم مهدی مهدوی کیا است که نام خود را با به ثمر رساندن گل برتری در پیروزی 2 بر یک ایران مقابل آمریکا در جام جهانی 1988 در فرهنگ عامه ایران نوشت.

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما