شناسهٔ خبر: 25671368 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

فارس از آنسوی تالار شیشه‌ای گزارش می‌دهد

تقویت ۹۱ واحدی شاخص کل بورس/ تک‌ سهم‌های فلزات اساسی در کانون توجه بورس‌بازها

معامله‌گران بورس تهران امروز در حالی با حمایت حقوقی‌ها شاهد سبزپوش شدن نماگرهای بورسی بود که انتشار برخی گزارش‌های عملکردی در آستانه فصل مجامع و انتظار برای تقسیم سود مناسب باعث شد تا تک‌سهم‌های گروه فلزات اساسی و پتروشیمی‌ها در کانون توجه معامله‌گران قرار گیرند، در این بین دارویی‌ها و گروه مواد غذایی همچنان برای نوسان‌گیرها جذاب هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بورس خبرگزاری فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات امروز دوشنبه 31 اردیبهشت ماه 97 با افزایش 91 واحدی روی رقم 95 هزار و 227 واحد ایستاد.

شاخص کل هم ‌وزن اما با کاهش 2 واحدی عدد 17 هزار و 296 واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش 41 واحدی به رقم  101 هزار و 737 واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش 61 واحدی به رقم 67 هزار و 823 واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش 211 واحدی عدد  201 هزار و 838 واحد را به نمایش گذاشت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) نیز با کاهش 2 واحدی روی رقم یک هزار و 107 واحد ایستاد.

بر اساس این گزارش، امروز معاملات سهام در نماد معاملاتی فولاد مبارکه با 45 واحد ، فولاد خراسان با 42 واحد و پتروشیمی مبین با 29 واحد افزایش بیشترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل، معاملات سهام در نماد معاملاتی شرکت‌های ایران خودرو با 23 واحد، پالایش نفت تبریز با 22 واحد پارس خودرو با 20واحد کاهش  بیشترین تاثیرمنفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران در حالی به بیش از 778 میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 638 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 60 هزار و 207 نوبت داد و ستد بود.ارزش بازار نقدی بورس تهران اما اندکی بیش از 260 میلیارد تومان بود.

طی معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت‌های ملی سرب و روی ایران، سیمان درود، فرآورده‌های نسوز ایران، صنعتی و کشاورزی شیرین خراسان، بین‌المللی توسعه ساختمان، نفت سپاهان، فولاد آلیاژی ایران، صنعتی و معدنی شمال‌شرق شاهرود، قند لرستان، از سوی ناظر بازار سهام متوقف و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های سرمایه‌گذاری مسکن، نفت سپاهان، حمل و نقل توکا، ایران‌تایر، گلتاش، دارویی لقمان، پاکسان، گروه صنعتی پاکشو، گروه سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران، سرمایه‌گذاری سبحان،‌مادرتخصصی توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، سپرده‌گذاری مرکزی، کارخانجات کاشی و سرامیک سعدی،‌سیمان ایلام، داروسازی ابوریحان، بازگشایی شدند.

امروز همچنین نماد معاملاتی سه شرکت گروه سایپا، زامیاد و گسترش صنایع و خدمات کشاورزی به منظور بررسی وضعیت شفافیت اطلاعاتی ناشر تعلیق شدند.

به گزارش فارس، امروز در بازار 2 بورس تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد، 750 میلیون سهم تاپیکو به ارزش بیش از 105 میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده جابه‌جا شد. در تأمین سرمایه امید نیز 20 میلیون سهم به ارزش بیش از 3 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده روبه‌رو شد.

همچنین 15 میلیون سهم سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات به ارزش کمتر از 2.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده جابه‌جا شد. بیش از 12 میلیون سهم تراکتورسازی ایریان نیز به ارزش بیش از 3.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی میان سهامداران عمده مواجه شد امروز همچنین 12 میلیون سهم سرمایه‌گذاری غدیر به ارزش بیش از یک میلیارد تومان به کدها درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد.

در پتروشیمی مبین نیز 10 میلیون سهم به ارزش بیش از 4 میلیارد تومان کد به کد شد. همچنین 10 میلیون سهم صنایع پتروشیمی خلیج فارس به ارزش 5 میلیارد تومان با معاملات درون‌گروهی روبه‌رو شد. در عین حال بیش از 7 میلیون سهم پتروشیمی شیراز به ارزش 1.5 میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده منتقل شد. بیش از 6 میلیون سهم فولاد مبارکه اصفهان به ارزش بیش از 1.5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبه‌رو بود.

همچنین 5 میلیون سهم معدنی و صنعتی گل‌گهر به ارزش بیش از 1.5 میلیارد نومان کد به کد شد و 5 میلیون حق‌تقدم خرید سهام کیسون به ارزش بیش از 233 میلیون تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

در گروه صنعتی پاکشو نیز بیش از 3.5 میلیون سهم به ارزش 5 میلیارد تومان با معاملات انتقالی روبه‌رو شد و در نهایت بیش از 3 میلیون سهم داروسازی امین به ارزش کمتر از 500 میلیون تومان کد‌ به کد شد.

بر اساس این گزارش، امروز بورس تهران در حالی معاملاتی کم‌حجم را در اغلب نمادهای معاملاتی پیشرو به نظاره نشست که همچنان گروه خودرویی‌ها اصلی‌ترین گروه پر بازدید بورس‌بازهای حرفه‌ای بازار سهام است. در این بین شوق تقسیم سود بالا در فصل مجامع امسال برای شرکت‌های کوچک و برخوردار از ارزش بازار پایین‌تر نسبت به شرکت‌های بزرگ در گروه‌های پیشرو از جمله فلزات اساسی باعث شده تا همچنان تک‌سهم‌ها سلطان بلامنازع روزهای بی‌ثباتی بازار سهام باشند.

این در حالی است که گروه دارویی‌ها به تبع شایعاتی مبنی بر افزایش قیمت دارو و همچنین تداوم افزایش قیمت‌ها در گروه مواد غذایی و لبنیاتی باعث شده تا همزمان با انتشار گزارش‌های عملکردی 12 ماهه این شرکت‌ها دوباره در کانون توجه بورس‌بازها قرار گیرند.

به گزارش فارس، بیشترین ارزش معاملات امروز بورس تهران ناشی از معاملات صکوک اجاره سه‌ماهه مخابرات با سود 16 درصدی، معاملات درون‌گروهی تاپیکو،‌اوراق مشارکت شهرداری مشهد با سود 16 درصدی، صکوک اجاره گل‌گهر با سود 17 درصد، اوراق مشارکت ملی نفت ایران با سود 21 درصد، اوراق مشارکت ملی نفت ایران با سود 21 درصد و صکوک مرابحه سایپا با سود 18 درصد بوده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما