شناسهٔ خبر: 25670211 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

دریاسالار بازنشسته ترک:

ائتلاف عبری-عربی برای تصرف «آناتولی»

ژنرال بازنشسته ارتش ترکیه معتقد است هدف غایی و نهایی ائتلاف عربی-عبری در منطقه، حمله به این کشور و تصرف منطقه «آناتولی» است.

صاحب‌خبر -
خبرگزاری فارس:یکی از فرماندهان پیشین نیروی دریایی ارتش ترکیه می‌گوید اتحاد کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی و آمریکا، به آشوب‌های فعلی در منطقه راضی نمی‌شود و نهایتا برای تصرف منطقه «آناتولی» مستقیما به ترکیه حمله خواهند کرد.

ژنرال بازنشسته ارتش ترکیه معتقد است هدف غایی و نهایی ائتلاف عربی-عبری در منطقه، حمله به این کشور و تصرف منطقه «آناتولی» است.

دریاسالار «سونر پولات» از فرماندهان سابق نیروی دریایی ارتش ترکیه در مصاحبه با روزنامه «ینی شفق» گفت که دستاورد‌های ترکیه در شمال سوریه علیه ائتلاف آمریکایی-اسرائیلی-کُردی می‌تواند تاثیر مهمی در مسئله فلسطین و قدس بگذارد.

پولات با بیان اینکه بعد از محقق شدن اهداف بازیگران امپریالیست در غرب آسیا و سوریه، چشم طمع آن‌ها به منطقه آناتولی دوخته خواهد شد، توضیح داد که ائتلاف اسرائیل، عربستان سعودی، امارات عربی متحده و مصر نه تنها برای مردم خودشان بلکه تهدیدی برای تمام بشریت است.

وی همچنین افزود: «عراق، سوریه، لیبی و تونس از سوی بازیگران امپریالیست به آشوب و هرج‌ومرج محکوم شده‌اند، اگر آن‌ها (محور عربی-عبری) چیزی را که می‌خواهند در دمشق، حمص، حلب، دیرالزور، الحسکه و الرقه به دست بیاورند، متوقف نخواهند شد. آن‌ها سپس به آناتولی دست‌اندازی می‌کنند».


منطقه آناتولی



این نظامی بازنشسته ترکیه ضمن اشاره به تلاش ائتلاف سعودی-صهیونیستی برای تجاوز به منطقه آناتولی، تاکید کرد: «آن‌ها این کار را از طریق ایادی و ابزار‌های خود مانند داعش، سازمان گولن یا پ. ک. ک. انجام نمی‌دهد بلکه خود به طور مستقیم وارد می‌شوند. دقیقا مشابه چیزی که صد سال قبل انجام شد».

پولات با بیان اینکه فلسطین یک مسئله مهم در این قضیه است، افزود: «جوانان فلسطینی که مقابل اشغالگری و ستم اسرائیلی‌ها ایستاده‌اند، فقط از سرزمین خود دفاع نمی‌کنند، بلکه همزمان محافظان آناتولی نیز هستند... برای ما غزه هیچ فرقی با عین‌العرب، عفرین یا منبج ندارد».

وی ضمن تاکید بر اینکه هرگونه اهمال در حمایت از مقاومت فلسطین می‌تواند منجر به فرود آمدن موشک‌های اسرائیلی در منطقه آناتولی باشد، هشدار داد که ایجاد یک دولت کُردی-صهیونیستی در شمال سوریه، اسرائیل را به ترکیه نزدیک‌تر می‌کند.

این فرمانده پیشین نیروی دریایی ترکیه در پایان جمع‌بندی کرد که مقابله با پیشرفت محور آمریکایی-کُردی-اسرائیلی در شمال سوریه، تاثیر شگرفی در مسئله فلسطین و قدس اشغالی و همچنین حوزه‌های دیگر از جمله لبنان، کشور‌های خلیج فارس و مصر خواهد داشت.

نظر شما