شناسهٔ خبر: 25670163 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

26 تیم نظارتی دامپزشکی، رمضان در یزد فعال است

یزد - ایرنا- مدیر کل دامپزشکی یزد گفت: 26 تیم نظارتی ثابت و سیار از آغاز تا پایان ماه مبارک رمضان در سطح استان نظارت ویژه بر مراکز عرضه محصولات دامی دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا علی اکبر حدادزاده، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان از 27 اردیبهشت تا 28 خردادماه سالجاری افزود: در قالب این طرح، نظارت ویژه ای بر مرکز عرضه فرآورده های خام دامی از تولید تا عرضه در سطح استان انجام می شود.
وی با بیان اینکه فعالیت بازرسان از ساعت هشت صبح تا 20 شب است اظهار کرد: تامین سلامت و شرایط شرعی و بهداشتی تولید و توزیع انواع فرآورده های خام دامی اعم از گوشت قرمز، مرغ، تخم مرغ و ماهی به منظور رفاه حال شهروندان در طول سال به ویژه ماه رمضان از اهمیت خاصی برخوردار است.
حدادزاده از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی به شبکه دامپزشکی شهرستان ها اطلاع تا بازرسان دامپزشکی بسرعت به تخلف مربوط رسیدگی کنند.
مدیرکل دامپزشکی یزد در ادامه با اشاره به شناسایی هشت کانون بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان گفت: با اقدام به موقع کارشناسان، این بیماری مهار و تحت کنترل است.
وی اظهار کرد: با شناسایی، قرنطینه ، معدوم سازی و انجام مراحل ضدعفونی و پلمپ مراکز آلوده برای مدتی، از سرایت بیماری جلوگیری شد.
مدیر کل دامپزشکی استان یزد به بیماری مشترک بین انسان و دام 'تب کریمه کنگو' اشاره کرد و گفت: برای پیشگیری از این بیماری، شهروندان گوشت قرمز مورد نیاز خود را از مراکز معتبر دارای مجوز دامپزشکی و لاشه های گوشت دارای مهر دامپزشکی خریداری کنند.
تعداد واحدهای طیور استان یزد یکهزار و 100 و تعداد دامداری ها هم 2 هزار مورد اعلام شده است.
مجموعه مراکز خدمات بهداشتی و دامپزشکی استان یزد 74 واحد است و 18 کشتارگاه دام و طیور دارد.
2088/ 6197

نظر شما