شناسهٔ خبر: 25669971 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بخش سکته مغزی حاد بیمارستان نیکشهر افتتاح شد

زاهدان - ایرنا - معاون درمان دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: بخش سکته مغزی حاد بیمارستان نیکشهر در جنوب سیستان و بلوچستان با یک میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

دکتر کامران کردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این بخش با ظرفیت چهار تخت در 2 بخش زنان و مردان و زیربنای 45 متر مربع با هدف درمان و مراقبت از بیماران سکته‌ مغزی، پیشگیری از عوارض و جلوگیری ثانویه از سکته‌ مغزی مجدد، تسریع بهبود مجدد بیماران و فراهم کردن بازتوانی در مراحل اولیه به بهره ‌برداری رسیده است.
وی تصریح کرد: با مراجعه بیماران سکته مغزی ظرف مدت کمتر از سه ساعت پس از بروز این بیماری به بیمارستان، این امکان فراهم می شود تا با تزریق مناسب داروهای خاص لخته های خون ایجاد شده ناشی از سکته مغزی در داخل عروق از بین رفته و جریان خون به مغز برگردانده شود.
وی با اشاره به اهمیت زمان در کاهش عوارض و درمان بهتر بیمار گفت: هم اینک شمار زیادی از افراد پس از بروز سکته مغزی نمی توانند از عهده کارهای روزمره زندگی خود برآیند و نیازمند کمک دیگران هستند که در صورت اقدام سریع و به موقع می ‌توان تا حد زیادی از بروز این مشکلات پیشگیری کرد.
معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر افزود: با افتتاح این بخش امکانات و تجهیزات پیشرفته تری در اختیار بیماران سکته مغزی قرار می‌ گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد با ارایه خدمات مطلوب در این بخش، گام‌ های موثری برای بهبود کیفیت خدمت رسانی به بیماران سکته مغزی در نیکشهر و سایر بیماران اعزامی از شهرستان‌ های همجوار برداشته شود.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به عنوان پهناورترین استان کشور به سبب گستردگی جغرافیایی و قرار گرفتن در همسایگی 2 کشور افغانستان و پاکستان در حوزه بهداشت و درمان به سه بخش تقسیم شده که شهرستان های شمالی شامل زابل، هیرمند، زهک، هامون و نیمروز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی زابل، شهرستان های زاهدان، میرجاوه، خاش، سراوان و سیب و سوران زیر نظر دانشگاه علوم پزشکی زاهدان و شهرستان های ایرانشهر، سرباز، نیکشهر، مهرستان، چابهار، کنارک، دلگان، فنوج و قصرقند زیر پوشش دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر قرار دارد.
7314**3042

نظر شما