شناسهٔ خبر: 25667758 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

فرصتی برای دیدار دوباره «ایران بانو»

روابط عمومی برنامه

نمایشگاه نقاشی مرضیه ناظم‌زاده با نام «ققنوس ایران زمین» برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی این نمایشگاه، در این نمایشگاه ۱۱ اثر از مرضیه ناظم‌زاده در خانه گفتمان شهر به نمایش گذاشته می‌شود.

ناظم‌زاده در آثارش به بازتولید پیشینه فرهنگی و هویتی در عصر پسامدرن و اندیشه ایرانشهری توجه دارد. او در متنی برای این نمایشگاه نوشته است:

«ایرانشهر، بانویی میترایی از جنس لطافت‌های شیرین زنانه و حافظ اندیشه‌های نیک نهاد، از ابتدای تاریخ کهن در این سرزمین زیسته و بالیده است. ایران بانو، از گذشته تا به امروز، به فرزندان خود عشق ورزیده و سرچشمه زندگی و بالندگی آن بوده و مهر آنها را طلب می کند. این نمایشگاه فرصتی است برای دیداری تازه کردن با ایران بانو.»

آثار ناظم زاده تاکنون در نمایشگاه انفرادی «نیلوفر» در گالری ناشناس لاهه هلند در اسفند ۱۳۹۵، نمایشگاه گروهی «نور» در گالری میترا بارله ناسائو؛ شهر مرزی بین بلژیک و هلند در اردیبهشت ۱۳۹۶، و نمایشگاه گروهی «طرب» توسط گالری میترا لاهه هلند تیرماه ۱۳۹۶ به نمایش گذاشته شده است و ققنوس ایران زمین نخستین نمایشگاه انفرادی او در ایران است.   

نمایشگاه «ققنوس ایران زمین» ساعت ۱۸ روز سه شنبه اول خرداد ماه در خانه گفتمان شهر واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، شماره ۵۱۴ افتتاح می‌شود و علاقمندان می‌توانند تا هشتم خردادماه از این نمایشگاه دیدن کنند.

انتهای پیام

نظر شما