شناسهٔ خبر: 25662433 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

پاسخ وزارت خارجه به اظهارات لاورنتینف: کسانی باید از سوریه خارج شوند که بدون اجازه به قلمرو این کشور ورود کردند/ حضور ایران بنا به دعوت دولت سوریه است

کسی نمی‌تواند ایران را به چیزی مجبور کند. ایران کشوری مستقل است که سیاست‌هایش را بر اساس منافع جمهوری اسلامی در جهان تعیین می‌کند حضور ایران بنا به دعوت دولت سوریه است و هدف مبارزه با تروریسم در این کشور و دفاع از تمامیت ارضی سوریه است و تا زمانی که نیاز باشد و خطر تروریسم باشد و دولت سوریه بخواهد ایران در سوریه به کمک‌هایش به دولت سوریه ادامه می‌دهد.

صاحب‌خبر -

سخنگوی وزارت خارجه تاکید کرد: تا زمانی که نیاز باشد و خطر تروریسم باشد و دولت سوریه بخواهد ایران در سوریه به کمک‌هایش به دولت سوریه ادامه می‌دهد. به هر حال آنهایی باید از سوریه خارج شوند که بدون اجازه دولت سوریه به سرزمین و قلمرو این کشور ورود کردند.

به گزارش دیده بان ایران به نقل از ایلنا، بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری ضمن تبریک سالروز آزاد‌سازی خرمشهر و اشاره به کشتار و قتل عام مردم مظلوم فلسطین و غزه در جنایات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: این واقعه‌ای تلخ در هفته‌های اخیر بود. این اقدامی محکوم است که امیدوارم روزی مردم فلسطین از حق خودشان با تمام وجود دفاع کنند و به این همه ستیز پایان دهند.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات لاورنتیف در مورد خروج نیروهای خارجی از سوریه گفت: کسی نمی‌تواند ایران را به چیزی مجبور کند. ایران کشوری مستقل است که سیاست‌هایش را بر اساس منافع جمهوری اسلامی در جهان تعیین می‌کند حضور ایران بنا به دعوت دولت سوریه است و هدف مبارزه با تروریسم در این کشور و دفاع از تمامیت ارضی سوریه است و تا زمانی که نیاز باشد و خطر تروریسم باشد و دولت سوریه بخواهد ایران در سوریه به کمک‌هایش به دولت سوریه ادامه می‌دهد. به هر حال آنهایی باید از سوریه خارج شوند که بدون اجازه دولت سوریه به سرزمین و قلمرو این کشور ورود کردند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما