شناسهٔ خبر: 25661886 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

کاندیدای مخالف سیاستهای آمریکا رئیس جمهور ونزوئلا شد:

پیروزی دوباره و اینبار قاطع مادرو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا / آمریکا و اروپا نتایج را بر نتافتند

نیکلاس مادورو رئیس جمهور مورد حمایت هوگو چاوز رهبر فقید ونزوئلا در جریان انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای یک دوره ۶ ساله دیگر از سوی مردم بعنوان رئیس جمهوری انتخاب شد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا) بر اساس آمار اعلام شده مادورو در این انتخابات حدود ۶۸ درصد آراء (۵ میلیون و ۸۰۰ هزار رای) را بدست آورد و مخالفان او ۲۱ درصد آراء (یک میلیون و ۸۰۰ هزار رای) را کسب کردند. میزان مشارکت در این انتخابات ۴۶ درصد اعلام شده است که پایین ترین نرخ مشارکت انتخاباتی در تاریخ ونزوئلا به شمار می رود.

 

وب سایت یورو نیوز با پوشش نتایج انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا نوشت:  نیکلاس مادورو با این پیروزی  تا سال ۲۰۲۵ رئیس جمهوری یک کشور بحران زده را در اختیار خواهد داشت.

 

مادورو بعد از پیروزی در میان هوادارانش حاضر شد و نتیجه انتخابات را «رکوردی تاریخی» خواند. وی گفت:‌ «هرگز پیش از این هیچ کاندیدای ریاست جمهوری نتوانسته ۶۸ درصد آرای مردم را کسب کند، هرگز تاکنون هیچ کاندیدایی ۴۷ درصد از دومین کاندیدا جلوتر نبوده است

 

با این حال دومین کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا چندان از این نتیجه راضی نیست. هنری فالکون نامزد اصلی مخالفان مادورو نتایچ انتخابات روز یکشنبه را نپذیرفت و مشروعیت آنرا زیر سوال برد. فالکون خواستار برگزاری مجدد انتخابات ریاست جمهوری پیش از ‍پایان سال جاری میلادی شده است.

 

عکس:خبروان

پیروزی مادرو در انتخابات ریاست جمهوری ونزوئلا

 

فالکون پس از اعلام نتایج انتخابات در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و دولت را متهم کرد که رای دهندگان را تحت فشارهای گوناگون قرار داده و یا تطمیع کرده است. او گفت: «ما فرایند چنین انتخاباتی را به رسمیت نمی شناسیم. برای ما این انتخابات نبود. انتخابات جدیدی باید در ونزوئلا برگزار شود

 

ایالات متحده آمریکا و اتحادیه اروپا نتایج انتخابات روز یک شنبه ونزوئلا را رد کرده اند.

 

دونالد ترامپ پیش تر سیاست های اقای مادرو را ضد دمکراتیک توصیف کرده بود .

 

به نقل از ایندیپندنت، «نیکلاس مادورو،» رئیس جمهور ونزوئلا،‌ در واکنش به اظهارات دونالد ترامپ،‌ رئیس جمهور آمریکا درباره ونزوئلا، ترامپ را «هیتلر جدید» در سیاست بین المللی توصیف کرد.

 

ترامپ در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد از دولت ونزوئلا به شدت انتقاد کرد و از رهبران جهان خواست برای احیای دموکراسی و آزادی های سیاسی در ونزوئلا کمک کنند.

 

رئیس جمهور ونزوئلا که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد شرکت نکرده است و در کاراکاس به سر می برد در واکنشی تند به سخنان دونالد ترامپ سخنرانی وی را «حمله هیتلر جدید سیاست بین المللی، یعنی دونالد ترامپ،‌ علیه مردم ونزوئلا»‌ توصیف کرد.

 

وزیر امور خارجه ونزوئلا هم که در نیویورک به سر می برد اظهارات دونالد ترامپ درباره کشورش را محکوم کرد.

 

انتهای پیام/

نظر شما