شناسهٔ خبر: 25661873 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

با هدف توسعه؛

بخش خصوصی و دانشگاهی برای توسعه کاربرد‌های گرافن همکاری می‌کنند

شرکت سورون تکنولوژی (Surwon Technology) قصد دارد با همکاری مؤسسه علوم فتونیک (ICFO) روی کاربرد جدید گرافن در بخش فشرده‌سازی نور کار کند.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، سورون تکنولوژی (Surwon Technology) یکی از شرکت‌های فعال در حوزه‌ی مواد پیشرفته است که در کشور هنک‌کنگ قرار دارد. این شرکت اعلام کرد که وارد همکاری تازه‌ای با گروهی از محققان اروپایی در حوزه‌ی فیزیک شده‌است تا در قالب یک برنامه‌ی تحقیقات مشترک روی استفاده از گرافن در فشرده‌سازی نور کار کنند.

سورون در این پروژه با مؤسسه علوم فتونیک (ICFO) بارسلونا کار می‌کند که نتایج آن در تسهیل توسعه‌ی حسگر‌های کوچک، شناساگر‌ها و سوئیچ‌ها اثرگذار است. در صورت استفاده از گرافن در این فناوری‌ها، قابلیت محصولات تولید شده فراتر از محصولاتی می‌شود که با استفاده از مواد رایج تولید می‌شوند.

شرکت سورون معتقد است که این توسعه در آینده می‌تواند منجر به تولید ماشین‌های نانومقیاس شود؛ ماشین‌هایی که قابلیت کار در سطح سلولی را دارا هستند. این دستاورد‌ها در بخش کاربرد‌های درمانی نیز تأثیرگذار است.

یکی از مدیران بخش فناوری شرکت سورون تکنولوژی می‌گوید: «ما همیشه معتقد بودیم که کوچک‌سازی نور و رساندن آن به ضخامتی در حد یک اتم غیرممکن است. بیشتر تلاش‌هایی که پیش از این برای انجام این کار صورت گرفته، با افت شدید نور همراه بوده است. گرافن می‌تواند در این مسیر راه‌گشا باشد و به ما برای رسیدن به این هدف کمک کند.»

محققان ICFO تأیید کردند که این کشف به‌صورت تصادفی صورت گرفته است، آن‌ها در حین تلاش برای برانگیختن پلاسمون گرافن بودند که موفق به این کشف شدند. این گروه نشان دادند که با این روش جدید می‌تواند بدون از دست دادن مقدار زیاد انرژی، نور را محدود کنند.

مسئولان سورون تکنولوژی می‌گویند: «با توجه به نتایج برخی از تحقیقات ما در حوزه‌ی فناوری نانو، قصد داریم تمرکز و توجه بیشتری به این حوزه داشته باشیم.»


نظر شما