شناسهٔ خبر: 25661721 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در جلسه کارگروه تخصصی توسعه بیمه های زندگی مطرح شد

ضرورت استاندارد سازی معاینات و آزمایشات پزشکی متقاضیان بیمه‌های زندگی

نحوه انجام معاینات و آزمایشات پزشکی متقاضیان بیمه های زندگی و نحوه استاندارد سازی آن در شرکت های بیمه کشور در اولین نشست کارگروه تخصصی توسعه بیمه های زندگی در سال 97 و درمحل سندیکای بیمه گران ایران مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس عباس رنجبر کلهرودی دبیرکارگروه تخصصی توسعه بیمه های زندگی ، با اعلام خبر مذکور نتایج برگزاری اولین نشست این کارگروه تخصصی را که با حضور نمایندگان شرکت های بیمه  آسیا ، البرز،  معلم ،  سامان ، میهن و امید برگزارشد، تشریح کرد.

دبیر کارگروه تخصصی توسعه بیمه های زندگی افزود: در ابتدای این نشست موضوعات مطروحه در کارگروه تخصصی  در سال 96 از جمله : معافیت بیمه های زندگی از مالیات ارزش افزوده ،تدوین شرایط عمومی بیمه مسافرت خارج از کشور ،  اثرات کاهش سود بانکی بر بیمه های زندگی ، فروش آنلاین ،تغییر در روال های مالی و اتکایی بیمه های زندگی و...  به اجمال توسط دبیر کار گروه تشریح شد.

در ادامه جلسه فرزاد راد گودرزی از پزشکان متخصص بیمه‌های زندگی صنعت بیمه گزارشی در باره وضعیت انجام معاینات و آزمایشات پزشکی از متقاضیان بیمه های زندگی توسط شرکت‌های بیمه و مشکلات آن و هزینه‌های مترتبه، نوع آزمایشات ، نحوه انجام آن ، انجام آزمایشات براساس شغل اصلی و فرعی، منطقه، نوع بیمه،  ریسک‌های مرتبط با نوع بیمه و پوشش های تکمیلی آن برای بیمه شدگان و شرکت های بیمه ارائه کرد.

در ادامه این جلسه و پس از ارائه پیشنهادات اعضای کارگروه به منظور کاهش هزینه ها ، رفت آمدها و نیز کاهش آزمایشات غیر ضرور و نیز کاهش خسارات و نگهداری اطلاعات شرکت های بیمه جهت ارزیابی بهتر و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی ارائه و مقرر شد که جهت ساماندهی امور معاینات و آزمایشات پزشکی متقاضیان بیمه های زندگی کمیته ای با حضور 3 نفر از اعضا تشکیل و موضوع نظم و نسق بخشیدن به این موضوع را بررسی و پیشنهادات خود را جهت طرح در جلسه کارگروه و کمیسیون فنی سندیکا و سایر مراجع ذیربط ارائه کند.

دبیر کارگروه تخصصی توسعه  بیمه‌های زندگی در پایان یادآور شد: در جلسه آتی  علاوه بر طرح مشکلات جاری شرکت های بیمه در توسعه بیمه های زندگی ، برنامه های سال جاری کارگروه وپیشنهادات اعضا به تفصیل  مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/م

نظر شما