شناسهٔ خبر: 25661469 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

گزارش میزان از بیست و ششمین دوره یک رویداد فرهنگی؛

ابعاد مختلف خدمات دهی در روز اول نمایشگاه قرآن/رسم آیینگی، ابتکار جدید مسئولین این دوره از نمایشگاه

خبرگزاری میزان- اولین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای تهران در حالی سپری شد که هنوز برخی از غرفه‌ها در این نمایشگاه خالی بوده و کار خود را شروع نکرده بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی خبرگزاری میزان، اولین روز نمایشگاه بین المللی قرآن کریم در مصلای تهران در حالی سپری شد که هنوز برخی از غرفه‌ها در این نمایشگاه خالی بوده و کار خود را شروع نکرده‌اند.

در این دوره برگزاری نمایشگاه بین المللی قرآن، برای اولین بار مسئولان برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن، دست به ابتکار جالبی زده و بخشی با عنوان "رسم آیینگی یا پاویون رسانه‌ها" در این نمایشگاه ایجاد کرده‌اند تا رسانه‌های مختلفی که عمدتا دارای صفحات معارفی و قرآنی هستند در این نمایشگاه حضور پیدا کرده و به ارائه دستاوردهای خود بپردازند.

ابعاد مختلف خدمات دهی در روز  اول نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

این بخش از نمایشگاه، ۱۸ غرفه برای رسانه‌های مختلف در این بخش در نظر گرفته شده بود که یکی از آنان انصراف داده و اکنون ۱۷ رسانه از جمله فارس، تسنیم، رسا و باشگاه خبرنگاران جوان باید در این بخش حضور پیدا کرده و در رونق‌دهی به برگزاری بهتر و شایسته‌تر این دوره از نمایشگاه کمک کنند.

به غیر از غرفه‌های خبرگزاری ایکنا، رادیو قرآن، خبرگزاری حوزه و شبکه جهانی ولایت، تمامی غرفه‌های دیگر این بخش خالی هستند و رسانه های تازه‌وارد در نمایشگاه قرآن در اولین روز غیبت داشتند که شاید در روزهای آینده این رسانه‌ها نیز در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

یکی از خدمات درنظر گرفته شده برای امسال توزیع افطاری ساده بین عموم بازدید‌کنندگان نمایشگاه است که در بسته بندی‌هایی تهیه و در بین حاضران توزیع می‌شود، همچنین در کنار توزیع بسته‌های افطار روزه‌داران حاضر در نمایشگاه با چای پذیرایی می‌شوند. این اقدام با همکاری شهرداری تهران انجام شده و بخش ویژه پذیرایی افطار بازدید‌کنندگان در نمایشگاه فعال است.

ابعاد مختلف خدمات دهی در روز  اول نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم
همزمان با برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به منظور تسهیل در رفت و آمد بازدیدکنندگان، ساعت مسافرگیری ‏خطوط یک و سه متروی تهران نیز افزایش یافت.

از روز یکشنبه 30 اردیبهشت‌ماه ‏‏97 تا پایان زمان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ساعت مسافرگیری در خطوط 1 و 3 متروی تهران افزایش یافت.

قرار گرفتن دو ایستگاه مصلی امام خمینی(ره) در ‏خط یک و ایستگاه شهیدبهشتی در خطوط یک و سه متروی تهران، در ضلع شمال و جنوب مصلی تهران سبب شده تا زمان ‏سرویس‌دهی در این دو خط در ایام برپایی نمایشگاه تا ساعت 24 افزایش یابد‎.

این در حالی است که ساعات کار متروی تهران در شرایط عادی تا ساعت 22:30 ‏است که با هماهنگی‌های انجام شده تا یک ساعت و نیم به خدمات‌دهی مترو ‏در ایام برپایی بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم اضافه شد تا بازدیدکنندگان بتوانند با خاطری آسوده از این وسیله ‏ایمن؛ سریع و پاک برای دسترسی به نمایشگاه استفاده کنند‎.

ابعاد مختلف خدمات دهی در روز  اول نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم
حرکت قطارها در خطوط یک و سه متروی تهران از ساعت 22:30 تا ساعت 24، افزایش یافته و بازدیدکنندگان می‌توانند تا ساعت 24 از آخرین قطارهایی که از دو ایستگاه شهید بهشتی و مصلی عبور می‌کنند؛ استفاده کنند.‏

بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از 30 اردیبهشت مصادف با 4 رمضان تا 15 خردادماه مصادف با 20 رمضان از ساعت 17 تا 23 در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.‏

انتهای پیام/

 

نظر شما