شناسهٔ خبر: 25660641 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

«سی سریال» به «خانه به دوش» رسید

سریال تلویزیونی«خانه به دوش» امروز ساعت 17 در یک قسمت در برنامه تلویزیونی «سی سریال» پخش و تحلیل می شود. هفتمین برنامه ماه عسل، راوی قصه‌ای عجیب در روستای سیار احمدآباد در دوران جنگ شد. از همان دهه شصت که سینمای بعد از انقلاب شکل گرفت، بازی در آثار سینمایی را شروع کرد و در فیلم‌هایی مانند ریشه در خون، شب شکن، گردباد، یکبار برای همیشه و... دیده شد. عصر 31 اردیبهشت‌ماه بود که نشست هم‌اندیشی حمایت از کالای ایرانی در مرکز همایش‌های بین‌المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد و در این هم‌اندیشی جمع کثیری از صاحبان صنایع و تولیدکنندگان داخلی، تعدادی از مسئولان کشور از جمله رئیس رسانه ملی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و وزیر صنعت،‌ معدن و تجارت به بیان نظرها و اندیشه‌های خود در راستای حمایت از کالای ایرانی پرداختند. تهیه کننده و مجری و مدیحه سرای برنامه های معارفی صداوسیما عصر امروز دوم خرداد بر اثر ایست قلبی درگذشت. رئیس رسانه ملی در پیامی درگذشت مجاهد خستگی ناپذیر حجت الاسلام والمسلمین حاج شیخ غلامرضا حسنی، امام جمعه سابق ارومیه را تسلیت گفت. فیلم سینمایی «مجردها» به کارگردانی اصغر هاشمی، پنج‌شنبه 3 خرداد ماه ساعت یک بامداد از شبکه پنج سیما پخش می‌شود. برنامه «عطر عاشقی» جمعه 4 خرداد ماه به بررسی نقش زنان در حکومت جهانی حضرت حجت ( عج) می پردازد. احسان علیخانی در برنامه شب گذشته برنامه ماه عسل میزبان زوج پزشک خیر بود. در دهه 60 یکی از پرکارهای تلویزیون و سینما بود اما این روزها که در دنیای تصویر کمتر حضور دارد، فعالیت خود را در تئاتر متمرکز کرده و بدون هیچ گلایه و شکایتی به کارش ادامه می‌دهد و می‌گوید، تئاتر خانه اولم بود و از بازگشت به خانه‌ام بسیار راضی هستم. امروزه بعد از گذشت نزدیک به 80 سال در همه جای دنیا و ازجمله در کشور ما تبلیغات تلویزیونی از تاثیر گذارترین انواع تبلیغات به‌حساب می آید. تاثیری که می تواند روی انواع کسب و کار تاثیری جدی داشته باشد. دو سال پیش بود که بحث پخش تیزر فیلم‌های سینمایی ایران از شبکه‌های فارسی زبان ماهواره‌ای، سروصدایی به پا کرد و باعث شد حاشیه‌هایی به وجود بیاید. این تبلیغات که ممنوعیت قانونی داشت، در مقطعی باعث فروش بیشتر برخی فیلم‌ها هم شد، اما وقتی برای پرس‌و‌جو سراغ صاحبان این آثار می‌رفتیم با بازی «کی بود کی بود، من نبودم» آنها مواجه م

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از روابط عمومی شبکه چهار سیما، «سی سریال» به تهیه کنندگی حسین مروی در روز پنجم ماه مبارک رمضان به پخش و تحلیل سریال «خانه به دوش» می پردازد.

سریال «خانه به دوش» یکی از مجموعه های طنز اجتماعی است که به کارگردانی رضا عطاران در سال 1383 تهیه و پخش شده است.

فیلمنامه این سریال را رضا عطاران به نگارش درآورده و داستان مردی به نام ماشاء‌الله است که در تأمین معاش خود و خانواده‌اش با مشکلات مالی مواجه است. روزی از روزها او به طور اتفاقی با آقای بیات آشنا می‌شود و به پیشنهاد بیات پولی را برای سفر و کار در کشور مالزی به او می‌دهد، اما ...

ایرج محمدی و مهران مهام تهیه‌کنندگان سریال «خانه به دوش» بوده‌اند و بازیگرانی چون رضا عطاران، حمید لولایی، مریم امیرجلالی، علی صادقی، آناهیتا همتی، خشایار راد، بهنوش بختیاری، غلامحسین لطفی، فلور نظری و ... در آن به ایفای نقش پرداخته‌اند.

رضا عطاران در سال 72 با مجموعه پرواز 57 ساخته مهران مدیری پا به عرصه تلویزیون گذاشت و در سال 73 با ساعت خوش مهران مدیری دیده شد.پس از آن در مجموعه هایی چون سیب خنده،مجید دلبندم، این چند نفر، قطار ابدی، دو فصل سریال زیر آسمان شهر و کوچه اقاقیا در مقام کارگردان یا نویسنده و یا هر دو و بصورت مشترک یا مستقل حضور داشت.

وی در اولین سریال خود،«خانه به دوش» قصه ساده ای را دستمایه خود قرار داد و در خلال داستان به مشکلات اجتماعی چون کسب روزی حلال،زیاده خواهی، رقابتهای بیهوده، جهل و نادانی و عاقبت کارهای خلاف قانون نیز اشاره کرد.او با قرار دادن دو قشر متوسط و بسیار ثروتمند در کنار هم موقعیتهای دراماتیکی را خلق کرد و با طراحی موقعیتهای کمیک توانست از تلخی ماجرا کاسته و موجبات خنده و استقبال تماشاگر تلویزیون را فراهم کند.

داستان پردازی روان، دیالوگ ها و بازی های جذاب و شخصیت پردازی باورپذیر از نکات مهم «خانه به دوش» است.

برنامه سی سریال در مدت زمان 90 دقیقه محصول گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما است که عصرهای ماه مبارک رمضان هر روز ساعت 17 از شبکه چهار سیما پخش می شود.

نظر شما