شناسهٔ خبر: 25660333 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیرجند بیست و دومین مقصد گروه مرهم است

بیرجند - ایرنا - گروه فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی با عنوان «مرهم» برای ویزیت و درمان رایگان ناهنجاری های مادرزادی جمجمه، فک و صورت به بیرجند سفر می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، این گروه از سال 1387 به صورت رسمی تحت سرپرستی پروفسور عبدالجلیل کلانتر هرمزی فعالیت خود را آغاز کرد که در اقدامی خیرخواهانه با سفر به مناطق محروم و دورافتاده کشور و ویزیت و درمان رایگان بیماران باری از دوش مردم برمی دارد.
بیرجند بیست و دومین مقصد این سفر خیرخواهانه است و به همین منظور با مدیرعامل موسسه ملی ندای سلامت مرهم به گفت و گو پرداختیم.
دکتر محمدعلی کیانی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک و ترمیمی با عنوان «مرهم» از 12 تا 16 تیرماه امسال به مدت پنج روز برای ویزیت و درمان رایگان به بیرجند سفر می کند.
وی اظهار کرد: تیم 30 نفره جراحی پلاستیک و ترمیمی زیر نظر پروفسور کلانتر هرمزی فوق تخصص جراحی پلاستیک برای ویزیت و درمان رایگان بیماری های شکاف کام، لب، جمجمه و ناهنجاری های مادرزادی فک و صورت در بیمارستان رازی بیرجند حضور خواهد داشت.
وی با بیان اینکه 25 نفر از اعضای این تیم پزشکان جراح فوق تخصص هستند افزود: پنج نفر نیز به عنوان مسئول اتاق عمل، مددکار و پرستار اتاق عمل حضور دارند.
مدیرعامل موسسه ملی ندای سلامت مرهم گفت: افراد دچار بیماری شکاف کام و لب، جمجمه و ناهنجاری های مادرزادی فک و صورت برای ویزیت و درمان می توانند با مراجعه به سایت www.marhamportal.ir ثبت نام کنند.
وی اضافه کرد: افراد پس از ورود به سایت برای ثبت نام باید نام شهر، تخصص موردنیاز، اطلاعات هویتی و چهار عکس از ناحیه موردنظر را در سایت بارگذاری کنند.
دکتر کیانی گفت: افراد پس از ویزیت و غربالگری برای عمل انتخاب می شوند که در روزهای معین به بیمارستان رازی بیرجند برای انجام عمل مراجعه می کنند.
وی تصریح کرد: پنج اتاق عمل در اختیار گروه است و تمامی تجهیرات لازم نیز فراهم می شود.
کیانی با بیان اینکه تاکنون 400 نفر برای این دوره از ویزیت و درمان ثبت نام کردند، گفت: افراد برای ثبت نام تا پنجم تیرماه فرصت دارند و پیش بینی می شود تعداد ثبت نام شدگان به بیش از یکهزار و 200 نفر برسد.
وی افزود: هم اکنون به ازای هر 700 نفر یک شکاف لب و هر یکهزار نفر تولد زنده یک نفر به شکاف کام مبتلا است که این افراد برای درمان از زمان تولد تا 18 سالگی دستکم باید 10 عمل جراحی انجام دهند.
وی هزینه هر عمل جراحی در تهران را بین سه تا هفت میلیون تومان اعلام کرد و گفت: همچنین تحمل سختی های سفر و سرگردانی اقامت بار مضاعفی بر دوش خانواده ها است که با این اقدام خیرخواهانه بخشی از این فشارهای روحی کاسته می شود.
کیانی از انجام بیش از 15 هزار ویزیت رایگان توسط این گروه در 21 استان کشور خبر داد و افزود: این تیم فوق تخصصی جراحی توانسته چهار هزار و 832 عمل جراحی را به صورت رایگان انجام دهد.
وی با تاکید بر اینکه همه افراد ثبت نام شده ویزیت می شوند گفت: این افراد بدون هیچ قید جنسیت، مذهب یا منطقه جغرافیایی برای عمل انتخاب می شوند.
مدیرعامل موسسه ملی ندای سلامت مرهم با ابراز امیدواری از اینکه مردم خراسان جنوبی شیرینی این درمان را احساس کنند، بیان کرد: هیچ گونه هزینه ای حتی هزینه فرانشیز و بیمارستان نیز از بیمار دریافت نمی شود.
وی با تشکر از مسئولان استانی برای فراهم شدن زیرساخت های این سفر، از اینکه بیمارستان فوق تخصصی رازی با تجهیزات پیشرفته در اختیار تیم فوق تخصصی جراحی پلاستیک قرار می گیرد ابراز خرسندی کرد و گفت: در صورتی که کمبود تجهیزات باشد اعضای تیم از تهران با خود همراه خواهند داشت.
وی خواستار آگاهی رسانی گسترده درباره فعالیت این گروه شد و افزود: امید است بیماران به خصوص در مناطق محروم و دورافتاده از این فرصت خدمت بهره مند شوند.
3028

نظر شما